"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

E-postkonto

Som student vid Umeå universitet får du ett e-postkonto som bland annat är kopplad till Cambro. Som student är du skyldig att hålla dig informerad om det som rör studierna genom att regelbundet läsa din student-e-post.

Ytterligare information om e-posttjänsten finns i Manual.

Vidarebefordra din e-post

Vi rekommenderar att du vidarebefordrar eller omdirigerar din e-post för att på så vis försäkra dig om att du inte missar några mejl som skickas till ditt studentkonto.

Läs om hur du gör för att vidarebefordra din e-post automatiskt från ditt @student.umu.se-konto.

Intern e-postlista

Under din studietid kommer utskick från Arkitekthögskolan att skickas till ditt @student.umu.se-konto. Det är därför viktigt att du regelbundet loggar in på ditt student-e-postkonto och tar del av den information som skickas ut, eller att du vidarebefordrar mejl till ett konto som du regelbundet kollar av. Studenter vid Arkitekthögskolan blir kopplade till olika interna e-postlistor (det finns t.ex. e-postlistor för varje årskurs och studio). Vår interna e-postlista uppdateras manuellt varje termin.

Obs! För studenter finns det en funktion i Servicedesk där man kan ändra den primära e-postadressen som man vill bli kontaktad av universitetet på. Notera att även om du ändrar denna adress kommer du fortsatt få utskick från Arkitekthögskolan till din @student.umu.se-adress. Detta eftersom det inte finns någon koppling mellan den funktionen och det system som används för hantering av e-postlistorna. Det enda sättet att säkerställa att du får all information till en alternativ adress är att skapa en egen regel för vidarebefordran.

Support

Om du inte mottar några mejl från Arkitekthögskolan eller har blivit kopplad till fel e-postlista ber vi dig ta kontakt med vår IT-tekniker.

Om du har allmänna frågor gällande e-post för studenter ber vi dig ta kontakt med Servicedesk.

Senast uppdaterad: 2021-05-27