"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.
Personalbild Sofia Isberg

Sofia Isberg

Excellent lärare sedan 2015, pedagogiskt sakkunnig. Nuvarande uppdrag som utbildningsansvarig vid Handelshögskolan. 

Pedagogisk meritering: Excellent lärare

Kontakt

E-post
Telefon

Verksam vid

Anknytning
Universitetslektor vid Handelshögskolan vid Umeå universitet Enhet: Företagsekonomi, Marknadsföring
Plats
Samhällsvetarhuset, Biblioteksgränd 6, A35819 Umeå universitet, 901 87 Umeå

Jag har ett stort engagemang för utbildningsfrågor och studenters lärande och har haft flera pedagogiska uppdrag vid Handelshögskolan. Jag deltar gärna i pedagogiska diskussioner lokalt och nationellt. 

Min forskning har behandlat marknadsorientering, varumärken och föreningsdemokrati. Sedan 2019 är fokus på beteendeförändringar och hållbara transportval och jag har genomfört studier i samarbete med Umeå kommun.  

Umeå: Handelshögskolan, Umeå Universitet 2021
Isberg, Sofia
Umeå kommun 2019
Isberg, Sofia; Bengtsson, Maria; Stål, Herman
Universitetspedagogiska konferensen, Umeå, 24-25 oktober, 2017.
Isberg, Sofia; Boström, Gert-Olof; Fahlén, Jessica; et al.
Föreningen, laget och jaget: 7 perspektiv på idrottens demokratiska effekter, Stockholm: Centrum för idrottsforskning 2016 : 91-106
Hjelm, Jonny; Isberg, Sofia; Rönnlund, Maria
Idrott, historia & samhälle : 89-114
Hjelm, Jonny; Rönnlund, Maria; Isberg, Sofia
Journal of Financial Services Marketing, Basingstoke: Palgrave Macmillan 2014, Vol. 19, (4) : 265-276
Nilsson, Jonas; Jansson, Johan; Isberg, Sofia; et al.
Marketing management in geographically remote industrial clusters: Implications for business-to-consumer marketing, Singapore: World Scientific 2013 : 213-227
Blomquist, Tomas; Isberg, Sofia; Renström, Helena
Ett universitet i tiden: universitetspedagogiska konferensen 2013 : konferensrapport, Umeå: Universitetspedagogiskt centrum (UPC), Umeå universitet 2013 : 59-60
Isberg, Sofia
QUIS13
Isberg, Sofia; Roth, Philip; Renström, Helena
17th International conference on marketing and corporate communication, 19-20 April 2012, Rennes, France
Isberg, Sofia; Ballantyne, David
The customer is NOT always right?: marketing orientations in a dynamic business world : 331-
Bodin, Jan; Isberg, Sofia
Contemporary issues in brand research, Athens Institute for Education and Research (ATINER) 2010 : 47-58
Boström, Gert-Olof; Isberg, Sofia
Journal of Financial Services Marketing, Hampshire, United Kingdom: Palgrave MacMillan 2010, Vol. 15, (1) : 5-18
Nilsson, Jonas; Nordvall, Anna-Carin; Isberg, Sofia

Jag undervisar i marknadsföring och service management på grundläggande nivå. Dessutom handleder jag examensarbeten och uppsatser. När jag designar kurser och undervisningsupplägg gör jag det med studentens lärande i fokus. Jag provar gärna nya lärandeformer och utvecklar ständigt min egen undervisning. Jag är sedan 2015 utnämnd til excellent lärare vid Umeå universitet.