"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Pär Sehlström
Kontakt
E-post
par.sehlstrom@umu.se
Telefon
Verksam vid
Anknytning
Anknuten som doktorand till
Institutionen för språkstudier
Enhet: Språkdidaktik och pedagogiskt arbete
Plats
A, Humanisthuset, korridor HUM.E.2
Umeå universitet, 901 87 Umeå
Publikationer
Publikationer
Forskning
Forskning
Omnämnanden
Omnämnanden
2024
Students with reading difficulties in upper secondary school: educational attainment, written text quality, and self-efficacy for writing in L1 and L2
Umeå Studies in the Educational Sciences
, 75
Sehlström, Pär
2023
Educational attainment of Swedish upper secondary students with and without reading difficulties
Språk i praktiken – i en föränderlig värld: [Language in practice – in a changing world]
, Stockholm: Stockholm University 2023 : 349-375
Sehlström, Pär
2023
Self-efficacy for writing and written text quality of upper secondary students with and without reading difficulties
Frontiers in Psychology
, Frontiers Media S.A. 2023, Vol. 14
Sehlström, Pär; Waldmann, Christian; Levlin, Maria
2022
Swedish (L1) and English (L2) argumentative writing of upper secondary students with reading difficulties
L1-Educational Studies in Language and Literature
, International Association for Research in L1 Education (ARLE) 2022, Vol. 22, (1)
Sehlström, Pär; Waldmann, Christian; Steinvall, Anders; et al.
Reading and writing in relation to educational attainment in Swedish (L1) and English (L2) in upper secondary school
Levlin, Maria; Waldmann, Christian; Sehlström, Pär; et al.
Visa publikationer i DiVA
Forskargrupper
Gruppmedlem
LITUM
Forskningsprojekt
1 januari 2019 till 31 december 2023
Skrivande på gymnasienivå hos elever med och utan lässvårigheter
Publicerad: 23 okt, 2024
Skrivande och läsförmåga spelar stor roll för gymnasielevers betyg
Publicerad: 07 okt, 2022
Språkstudier på Kunskapsveckan
+ Visa mer
- Visa mindre