"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Pressbild
Magnus Larsson
Kontakt
E-post
magnus.larsson@umu.se
Plats
Samhällsvetarhuset, plan 5, Umeå universitet
Umeå universitet, 901 87 Umeå
Telefon
090-786 80 14
Verksam vid
Anknytning
Universitetslektor vid
Statsvetenskapliga institutionen
Enhet: Centrum för skolledarutveckling
Anknytning
Anknuten som universitetslektor till
Centrum för skolledarutveckling
Publikationer
Publikationer
Forskning
Forskning
Omnämnanden
Omnämnanden
2024
Exploring schools as controversial spaces: Variations in content and impact on leadership practices
NERA 2024: Abstract Book
: 292-292
Poromaa Isling, Pär; Ahlström, Björn; Leo, Ulf; et al.
2024
Att se både skogen och träden: rektors analysförmåga i praktiken
Rektors förmågor i centrum: att omsätta kunskap till handling
, Malmö: Gleerups Utbildning AB 2024 : 51-64
Richard, Tobias; Ahlström, Björn; Larsson, Magnus; et al.
2023
Mapping controversial issues among Swedish principals
NERA Conference 2023; Digitalization and Technologies in Education – Opportunities and Challenges, Oslo, Norway, March 15-17, 2023
Larsson, Magnus; Ahlström, Björn; Rantala, Anna; et al.
2023
Controversial issues for principals in Sweden: an exploratory approach
ECER 2023 Programme
Larsson, Magnus; Rantala, Anna; Leo, Ulf; et al.
2023
Controversial issues in preschool principals’ leadership
ECER 2023 Programme
Rantala, Anna; Ahlström, Björn; Leo, Ulf; et al.
2021
Democratic values in evaluation systems – a circle that can be squared?
Scandinavian Journal of Public Administration
, Göteborgs universitet 2021, Vol. 25, (3/4) : 63-83
Benerdal, Malin; Larsson, Magnus
2021
Using environmental evaluation systems and their contribution to sustainable development
Evaluation
, Sage Publications 2021, Vol. 27, (4) : 453-472
Larsson, Magnus
2021
Rektor, profession och autonomi
Att jobba som rektor: om rektorer som professionella yrkesutövare
, Lund: Studentlitteratur AB 2021 : 57-66
Larsson, Magnus
2020
Effekter av miljöövervakning och användning av miljöövervakningsdata
Stockholm: Umeå universitet 2020
Larsson, Magnus
2018
National environmental evaluation systems: guiding towards sustainability?
Akademiska avhandlingar vid Sociologiska institutionen, Umeå universitet
, 80
Larsson, Magnus
2016
Knowledge, policy, and expertise: the UK Royal Commission on Environmental Pollution 1970-2011, by Susan Owens, Oxford, Oxford University Press, 2015
Environmental Politics
, Vol. 25, (4) : 761-763
Eckerberg, Katarina; Larsson, Magnus; Miljand, Matilda
2016
Evaluation in management by objectives: a critical analysis of Sweden’s national environmental quality objectives system
Evaluation
, Vol. 22, (2) : 190-208
Larsson, Magnus; Hanberger, Anders
2015
Effects on sustainable development from large environmental programmes: a review of 16 evaluations
Journal of Integrative Environmental Sciences
, Taylor & Francis 2015, Vol. 12, (2) : 85-105
Magnus, Larsson; Hanberger, Anders
Translations of knowledge from an environmental evaluation system: do they contribute to usability of evaluation knowledge?
Larsson, Magnus
Stakeholders' use of environmental evaluations (system) and their contribution to sustainable development
Larsson, Magnus
Visa publikationer i DiVA
Forskargrupper
Gruppmedlem
Kritisk organisationsforskning - COS
Utbildningsledarskap
Forskningsprojekt
1 januari 2024 till 1 augusti 2028
Att skapa ett lokalt integrerat och ändamålsenligt stödsystem: Hur kan unga som varken arbetar eller studerar (UVAS) få stöd?
1 januari 2021 till 31 december 2024
Joint Action TERROR
Publicerad: 02 apr, 2024
Rektors förmågor i centrum – att omsätta kunskap till handling
+ Visa mer
- Visa mindre