Jag är universitetslektor i matematik och biträdande prefekt med fokus på forskningsfrågor.
Jag försvarade min doktorsexamen med en avhandling i komplex analys 2012, vilket markerade början på min resa som forskare. Sedan dess har jag haft turen att kunna fortsätta forska samtidigt som jag fått förmedla min kunskap till nästa generation av matematiker i min roll som lärare. Jag har tilldelats titeln excellent lärare och har mottagit ett flertal pedagogiska utmärkelser. År 2017 fick jag äran att ta emot Umeå Studentkårs pedagogiska pris och 2022 var jag stolt över att tilldelas Teknisk-naturvetenskapliga fakultetens pedagogiska pris.
Utöver min forskning i komplexa analys har jag ett stort intresse av den pedagogiska sidan av mitt arbete. Specifikt utbildningspsykologi, som fokuserar på de psykologiska och kognitiva processer som ligger till grund för lärande och undervisning. Detta intresse har drivits av en önskan att förbättra mina undervisningsmetoder och bidra till att utveckla effektivare undervisningsmetoder och strategier. Genom min forskning strävar jag efter att få en djupare förståelse för hur elever lär sig, hur olika undervisningsmetoder kan påverka läranderesultat och hur vi kan skapa lärmiljöer som är både engagerande och effektiva.
Som biträdande prefekt hjälper jag till att leda avdelningens forskningssatsningar. Mitt primära fokus är att stötta våra forskare och höja institutionens ställning inom matematikforskning i Sverige och i världen.
I alla mina ansträngningar strävar jag efter att upprätthålla de högsta standarderna för akademisk excellens. Oavsett om jag undervisar i klassrummet, i min forskning eller leder institutionens forskningsinsatser, är jag engagerad i att främja vår samlade kunskap och bidra till den intellektuella tillväxten av vårt samhälle.