"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Jonna Linde
Kontakt
E-post
jonna.linde@umu.se
Telefon
090-786 88 38
Verksam vid
Anknytning
Doktorand vid
Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap
Enhet: Plan 3
Plats
Naturvetarhuset, huskropp NB, Johan Bures väg 14
Umeå universitet, 90187 Umeå
Publikationer
Publikationer
Forskning
Forskning
2024
Career counsellors’ professional agency when working with migrants
International Journal for Educational and Vocational Guidance
, Springer 2024, Vol. 24, (2) : 269-287
Kekki, Miika; Linde, Jonna
2023
Vägledning med höga insatser: om råd, stöd och utvisningshot
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar
, Studentlitteratur AB 2023 : 143-162
Lindgren, Joakim; Linde, Jonna; Sundelin, Åsa
2021
High-Stakes counselling: when career counselling may lead to continuing residence or deportation of asylum-seeking youths
British Journal of Sociology of Education
, Routledge 2021, Vol. 42, (5-6) : 898-913
Linde, Jonna; Lindgren, Joakim; Sundelin, Åsa
2020
Locality and the Prevention of Early School Leaving: Supporting Youth Transitions to Upper Secondary School in a Highly Decentralised Education System
Nordic Journal of Transitions, Careers and Guidance
, Stockholm: Stockholm University 2020, Vol. 1, (1) : 38-52
Lundahl, Lisbeth; Linde, Jonna; Lindgren, Joakim; et al.
Visa publikationer i DiVA
Forskargrupper
Gruppmedlem
Ungas övergångar och välfärd (UngÖv)
Forskningsprojekt
1 maj 2018
Möjlighetsstrukturer och studie- och yrkesvägledning med höga insatser på gymnasiets språkintroduktionsprogram
1 februari 2018 till 1 februari 2022
Att komma vidare. Unga utan fullständig grundskola och stödet för att finna framtidsvägar i olika lokala kontext
+ Visa mer
- Visa mindre