Jag är universitetslektor, docent i pedagogik med inriktning ledarskap, lärande och skolutveckling.
Jag är universitetslektor och docent i pedagogik med inriktning mot undervisning och lärande samt skolutveckling och har en bakgrund som grundskollärare. Jag är dessutom knuten till Centrum för skolledarutveckling som rektorsutbildare och forskare.
I maj 2006 disputerade jag i pedagogiskt arbete med avhandlingen "Förstagsamma elever: diskurser kring entreprenörskap och företagsamhet i skolan". Avhandlingsarbetet berörde olika skolutvecklingsprojekt med fokus på entreprenörskap i skolan. Inom det fältet har jag medverkat i ett antal kompetensutvecklingssatsningar i Skolverkets regi och tillsammans med kollegor skrivit böcker inom området. De flesta av mina pubilkationer behandlar entreprenörskap i skolan ur olika perspektiv.
Vidare är jag aktiv i Pedagogiska institutionens område GePS (Genus och pedagogiska processer i samhället). Inom GePs granskas genus och makt i olika processer i samhället.
För närvarande är jag involverad i Samverkan för bästa skola (SBS), en regeringsuppdrag som syftar till att stödja skolor med låga kunskapsresultat eller skolor med hög andel elever som inte fullföljer sina studier.
Jag är exellent lärare och undervisar främst på rektorsprogrammet och lärarutbildningskurser. Mitt huvudområde är ledarskap och handlar både om ledarskap i klassrum och skolledarskap samt olika frågor inom skolutveckling.