Jag är biträdande lektor och mina främsta forskningsintressen är elevers motivation och naturvetenskapens didaktik. I min nuvarande tjänst har jag även ett fokus på högskolepedagogik.
Mitt främsta forskningsintresse är elevers motivation, och helst i anknytning till naturvetenskap. Dessutom rör min forskning t.ex. kunskapssyn, prov och bedömning samt elevers välmående. För närvarande har jag en tjänst som biträdande universitetslektor med ett särskilt fokus på högskolepedagogik. Inom detta område kommer jag bland annat att studera hur Virtual Reality-teknik kan användas i kemiundervisning på universitetsnivå.
I grunden är jag gymnasielärare i biologi och kemi och mitt långsiktiga mål med forskningen är att bidra till att utveckla lärares praktik för att fler elever ska känna motivation att göra sitt bästa i skolan.
Jag är främst inblandad i kurser som rör grundläggande naturvetenskap och teknik för blivande för- och grundskollärare samt handledning av examensarbeten i lärarutbildningen.