"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Anders Berg
Kontakt
E-post
anders.berg@umu.se
Telefon
090-786 99 74
Verksam vid
Anknytning
Universitetslektor vid
Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
Plats
Naturvetarhuset, huskropp A, plan 5, Johan Bures väg 16
Umeå universitet, 901 87 Umeå
Publikationer
Publikationer
2010
Redox models in chemistry textbooks for the upper secondary school: friend or foe?
Chemistry Education Research and Practice
, The Royal Society of Chemistry 2010, Vol. 11 : 182-192
Österlund, Lise-Lotte; Berg, Anders; Ekborg, Margareta
2007
Students' cognitive focus during a chemistry laboratory exercise: Effects of a computer simulated prelab
Journal of research in science teaching
, New York: John Wiley and Sons 2007, Vol. 44, (8) : 1098-2736
Winberg, Mikael; Berg, Anders
2003
Benefiting from an open-ended experiment? A comparison of attitudes to, and outcomes of, an expository versus an open-inquiry version of the same experiment
International Journal of Science Education
, Vol. 25, (3) : 351-72
Berg, Anders; Bergendahl, Christina; Lundberg, Bruno; et al.
Questions, reasoning and redox reactions: the work of upper secondary school students on an open-ended biochemistry task
Österlund, Lise-Lotte; Ekborg, Margareta; Berg, Anders
Visa publikationer i DiVA
+ Visa mer
- Visa mindre