Huvudområden och successiv fördjupning:
Estetik: Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav
Betygsskala: Väl godkänd, godkänd, underkänd
Ansvarig institution: Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen
Beslutad av: Fakultetsnämnden för lärarutbildning, 2007-09-24
Behörighetskrav
Fil kand eller motsvarande 120 svenska poäng eller 180 ECTS samt tre års yrkeserfarenhet som lärare. Kursen ges på engelska.
Litteratur
Giltig från:
2007 vecka 36
Cope, Bill & Kalantzis, Mary (eds.) (2000/2002) Multiliteracises. Literacy Learning and the Design of Social Future. London and New York: Routledge. Dahlström, Lars & Mannberg, Kan (eds.) (2006) Sritical Educational Visions and Practices in neoliveral times. Umeå: Global South Network Publisher, Umeå University. Eisner, Elliot, W. (2002) The Arts and the Creative Mind. New Heaven & London: Yale University Press. Erixon, P-O & Örtegren, Hans (red) (2007) Creative processes in education- from a confernce in Namibia, August 2006. Journal of Research in Teacher Education nr 2, 2007, Umeå: Umeå University, The Faculty Board of Education. Gardner, Howard (2000) The diciplined Mind. Beyond the facts and standardized tests, The K-12 education that every child deseves. New York: Penquin Book. Kress, Gunther & van Leeuwen, Theo (1996) Reading Images. The Grammr of Visual Design. London and New York: Routledge. Lindström, Lars (ed.)(2005) Technology Education in New Perspectives. Stockholm Library of Curriculum Studies. Stockholm: HLS förlag. Additional articles 150-200 pages will be selected by the tutors and the students and integrated in the course work. The CPI will be supplemented with relevant articles and relevant litterature related to the scpecific area of each student.
Technology education in new perspectives : research, assessment and curriculum development : festschrift for Witold Rogala Rogala Witold, Lindström Lars Stockholm : Stockholm Institute of Education Press (HLS förlag) : 2005 : 210 s. : ISBN: 91-7656-591-2 Se Umeå UB:s söktjänst