"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Vetenskaplig metod med inriktning hem- och konsumentkunskap

  • Antal högskolepoäng 10 hp
  • Nivå Grundnivå fortsättningskurs
  • Studieform Distans
  • Starttid Vårtermin 2025

Om kursen

Kursen behandlar grundläggande vetenskapsteori med bland annat vetenskapligt arbetssätt och forskningsetik. Utgångspunkten är kvantitativa och kvalitativa metoder som är relevanta för professionen. Kursen innehåller grunderna i litteratursökning samt att förstå och kritiskt granska vetenskapliga texter. Studenten tränas i att bearbeta och tolka kvalitativa och kvantitativa data. I kursen ingår praktiska tillämpningar av olika vetenskapliga metoder.

Anmälan och behörighet

Vetenskaplig metod med inriktning hem- och konsumentkunskap, 10 hp

Det finns inga tidigare terminer för kursen Vårtermin 2025 Det finns inga senare terminer för kursen

Startar

20 januari 2025

Slutar

4 mars 2025

Studieort

Umeå

Undervisningsspråk

Svenska

Studieform

Blandade tider, 100%, Distans

Antal obligatoriska träffar

1 st

Antal övriga träffar

Inga

Behörighetskrav

Hem- och konsumentkunskap A, 30 hp samt Hem- och konsumentkunskap B, 30 hp, med godkänt resultat om minst 15 hp, eller motsvarande.

Urval

Högskolepoäng avklarade per sista anmälningsdag (för utbildning på grundnivå 1-165 hp, för avancerad nivå 30-285 hp)

Studieavgift

Gäller endast medborgare utanför EU, ESS och Schweiz. Anmälningsavgift: 900 kr. Studieavgift, första inbetalningen: 21 033 kr. Total studieavgift: 21 033 kr. Anmälnings- och studieavgifter

Anmälningskod

UMU-72809

Anmälan

Sista anmälningsdag var den 15 oktober 2024. Du kan göra en sen anmälan via Antagning.se.

Kontaktformulär

Kontaktformulär

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)

Kontaktperson för kursen är:
Cecilia Lindblom