Kursen behandlar funktion och teknisk uppbyggnad av sociala medier som t.ex. Facebook, Flickr och YouTube. Med hjälp av funktionalitet i dessa och genom att använda befintliga API:er byggs prototyper på nya medier. I kursen behandlas även sociala och affärsmässiga aspekter på nya medier. Både web 2.0 och framtida tekniska ramverk analyseras.
För tillträde till kursen krävs minst 60 hp avklarade kurser inom huvudområdet Medieteknik eller minst två års sammanlagda studier som skall innefatta Databasteknik och webbaserade system, 7.5 hp (5TF048) eller Databasteknik, 7.5 hp (5DV120) eller motsvarande kunskaper.
Urval
Högskolepoäng avklarade per sista anmälningsdag (för utbildning på grundnivå 1-165 hp, för avancerad nivå 30-285 hp)
Sökande inom vissa program vid Umeå universitet har platsgaranti till denna kurs. Antalet platser för fristående kurs kan därför bli begränsat.
Studieavgift
Gäller endast medborgare utanför EU, ESS och Schweiz.
Anmälningsavgift: 900 kr.
Studieavgift, första inbetalningen: 17 850 kr.
Total studieavgift: 17 850 kr.
Anmälnings- och studieavgifter
Anmälningskod
UMU-54909
Anmälan
Sista anmälningsdag var den
15 oktober 2024.
Du kan göra en sen anmälan
via Antagning.se.