Denna marknadsföringskurs är avsedd för studenter som vill utöka sin kunskap kring strategisk marknadsföringsledning, och kring teorier och metoder för avancerad analys av konsumentmarknader. De avslutande momenten inom denna kurs fokuserar på avancerad marknadsanalys, samt utveckling av färdigheter inom varumärkesarbete och beslutsfattande.
Nedanstående moduler ingår i kursen:
Modul 1. Marknadsföringsstrategi och hållbarhet, 7.5 hp
Modul 2. Konsumentbeteende, 7.5 hp
Modul 3. Digital marknadsföring, 7.5 hp
Modul 4. Brand management, 7.5 hp
Kursen ges och examineras i sin helhet på engelska.
90 hp varav 60 hp företagsekonomi eller motsvarande varav minst 7,5 hp marknadsföring. Gymnasium Engelska B/6.
Urval
Högskolepoäng avklarade per sista anmälningsdag (för utbildning på grundnivå 1-165 hp, för avancerad nivå 30-285 hp)
Sökande inom vissa program vid Umeå universitet har platsgaranti till denna kurs. Antalet platser för fristående kurs kan därför bli begränsat.
Studieavgift
Gäller endast medborgare utanför EU, ESS och Schweiz.
Anmälningsavgift: 900 kr.
Studieavgift, första inbetalningen: 48 300 kr.
Total studieavgift: 48 300 kr.
Anmälnings- och studieavgifter
Anmälningskod
UMU-24811
Anmälan
Du kan inte anmäla dig ännu. Anmälan öppnar 17 mars 2025 klockan 09:00.
Sista anmälningsdag är den
15 april 2025.