Kursen är avsedd för studenter som vill öka sin kunskap och stimulera sitt kritiska tänkande avseende marknadsföring av tjänster, etisk marknadsföring och hållbarhetsfrågor ur ett internationellt perspektiv.
Moment 1. Service Marketing, 7.5 hp
Hur användaren uppfattare en tjänst är nära kopplat till uppfattningar om tjänsteleverantören men även till marknadsföring i allmänhet och till frågor om etik vad gäller hur organisationen ser på kunder och andra intressenter.
Moment 2. Marketing ethics and sustainability, 7.5 hp
För företag idag är etiskt beteende och miljömässig hållbarhet allt viktigare. Trots detta tas många företags- och marknadsföringsbeslut utan hänsyn till deras miljömässiga, sociala och etiska konsekvenser.
Scheman/Schedules. Schemat finns tillgängligt senast en månad innan kursstart.
Kursen kan ej kombineras med Service Marketing and Marketing Ethics - an international perspective C 2Fe124 i en examen.
Service Marketing, Marketing Ethics and Sustainability C, 15 hp
Vårtermin 2025
Startar
20 januari 2025
Slutar
24 mars 2025
Studieort
Umeå
Undervisningsspråk
Engelska
Studieform
Dagtid,
100%
Behörighetskrav
60 hp företagsekonomi grundkurs och fortsättningskurs (A/B) eller motsvarande, varav godkänt 45 hp.
Gymnasium: Engelska B/6
Urval
Högskolepoäng avklarade per sista anmälningsdag (för utbildning på grundnivå 1-165 hp, för avancerad nivå 30-285 hp)
Sökande inom vissa program vid Umeå universitet har platsgaranti till denna kurs. Antalet platser för fristående kurs kan därför bli begränsat.
Studieavgift
Gäller endast medborgare utanför EU, ESS och Schweiz.
Anmälningsavgift: 900 kr.
Studieavgift, första inbetalningen: 23 250 kr.
Total studieavgift: 23 250 kr.
Anmälnings- och studieavgifter
Anmälningskod
UMU-24409
Anmälan
Sista anmälningsdag var den
15 oktober 2024.
Du kan göra en sen anmälan
via Antagning.se.