"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Inköp och försäljning

  • Antal högskolepoäng 22,5 hp

Om kursen

Kursen består av följande moduler:

  • Modul 1. Inköp och förhandling, 7,5 hp
  • Modul 2. Sales Management 7,5 hp
  • Modul 3. Säljaktiviteter, 7,5 hp

Studenten skall efter kursen ha kunskap om inköpsfunktionen roll både inom en organisation och i värdekedjan; hur säljfunktionen organiseras och leds för att på ett bra och långsiktigt hållbart sätt generera försäljning av företagets erbjudanden. Vidare ska studenten kunna analysera marknadsdata och presentera lämpliga strategier som stimulerar sälj- och inköpsaktiviteter samt skapar värden i interaktionen mellan organisationen, kunder och andra intressenter. För att uppnå dessa kunskaper länkas tre moduler samman. Den första modulen behandlar inköps strategiska roll. Den andra modulen tar upp försäljning ur ett organisatoriskt perspektiv. I den tredje och avslutande modulen knyts strategi och personlig kompetens samman i organisationens säljaktiviteter. Modul tre ges och examineras i sin helhet på engelska.

Anmälan och behörighet

Den här kursen innehåller tillfällen som är en del av ett program på Umeå universitet. Du kan bara söka kursen om du går det programmet. Information om ansökningstider och vad som gäller för dig får du från din institution.

Kontaktformulär

Kontaktformulär

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)

Kontaktperson för kursen är:
Studievägledare Företagsekonomi