Kursen ger praktisk träning i att tillämpa grafisk formgivning och varumärkens estetik för applicering i grafiska användargränssnitt.
Modul 1: Grundläggande formgivning av grafiska användargränssnitt (3 hp)
Ett individuellt projekt där studenterna utgår från ett givet varumärke med särpräglad grafisk estetik, och applicerar det på en nyskapande digital produkt inom ett annat format.
Modul 2: Mjukvaruprototyper (1,5 hp)
Denna modul ger en översikt om aktuella verktyg för mjukvaruprototyper och ger möjlighet till träning i dessa genom praktiska övningar.
Modul 3: Grafiskt profilprogram för interaktiva medier (3 hp)
Här ges studenterna tillfälle att utforska grafisk formgivning, typografi och andra grafiska element för att skapa ett grafisk profilprogram för digitala medier för en fiktiv organisation, med utgångspunkt från dess kärnvärden som tydligt ska speglas i det slutliga profilprogrammets visuella uttryck.
Den här kursen innehåller tillfällen som är en del av ett program på Umeå universitet. Du kan bara söka kursen om du går det programmet. Information om ansökningstider och vad som gäller för dig får du från din institution.