Studenten ska efter kursen ha kunskap om hur säljfunktionen organiseras och leds för att på ett bra och långsiktigt hållbart sätt generera försäljning av företagets erbjudanden. Vidare ska studenten kunna analysera marknadsdata och presentera lämpliga strategier som stimulerar säljaktiviteter samt skapar värden i interaktionen mellan organisationen, kunder och andra intressenter. För att uppnå dessa kunskaper länkas två moduler samman. Den första modulen behandlar försäljning ur ett organisatoriskt perspektiv. I den andra och avslutande modulen knyts strategi och personlig kompetens samman i organisationens säljaktiviteter. Modul två ges och examineras i sin helhet på engelska.
Avklarade kurser om 60 hp varav 7,5 hp i marknadsföring, eller motsvarande. Gymnasium: Engelska B/6.
Urval
Högskolepoäng avklarade per sista anmälningsdag (för utbildning på grundnivå 1-165 hp, för avancerad nivå 30-285 hp)
Sökande inom vissa program vid Umeå universitet har platsgaranti till denna kurs. Antalet platser för fristående kurs kan därför bli begränsat.
Studieavgift
Gäller endast medborgare utanför EU, ESS och Schweiz.
Anmälningsavgift: 900 kr.
Studieavgift, första inbetalningen: 24 150 kr.
Total studieavgift: 24 150 kr.
Anmälnings- och studieavgifter
Anmälningskod
UMU-24834
Anmälan
Du kan inte anmäla dig ännu. Anmälan öppnar 17 mars 2025 klockan 09:00.
Sista anmälningsdag är den
15 april 2025.