Moment 1. Sales Management 7,5 hp/, Sales Management 7,5 credits
Moment 2. Säljaktiviteter, 7,5 hp/Sales Activities, 7,5 credits
Studenten skall efter kursen ha kunskap om vilken roll inköp har i värdekedjan och hur organisationer kombinerar verktyg för att generera försäljning av organisationens erbjudanden. Det första momentet tar upp strategisk frågeställningar och försäljning ur ett organisatoriskt perspektiv. I det andra momentet knyts strategi och personlig kompetens samman i organisationens säljaktiviteter.
60 hp varav 7,5 hp i marknadsföring eller motsvarande.
Urval
Högskolepoäng avklarade per sista anmälningsdag (för utbildning på grundnivå 1-165 hp, för avancerad nivå 30-285 hp)
Sökande inom vissa program vid Umeå universitet har platsgaranti till denna kurs. Antalet platser för fristående kurs kan därför bli begränsat.
Studieavgift
Gäller endast medborgare utanför EU, ESS och Schweiz.
Anmälningsavgift: 900 kr.
Studieavgift, första inbetalningen: 23 250 kr.
Total studieavgift: 23 250 kr.
Anmälnings- och studieavgifter
Anmälningskod
UMU-24035
Anmälan
Sista anmälningsdag var den
15 april 2024.
Du kan inte längre anmäla dig.