Kursens mål är att ge de studerande en översikt av det företagsekonomiska området.
Kursen består av följande moment:
Moment 1. Marknadsföring, 7.5 hp / Marketing, 7.5 credits
Moment 2. Företagets organisation och ledning, 7.5 hp / Organisation and Management of the Firm, 7.5 credits
Kursen skall förutom grundläggande kunskaper inom dessa områden ge en förståelse för relationerna mellan ekonomiska problem på samhälls- företags-/organisations- och individnivå. I kursen ges också perspektiv på metoder som kommer till användning i företag och organisationer. Kursen har inga fysiska träffar och går på halvfart.
Kursen har inga fysiska träffar och går på halvfart distans. Undervisningen bedrivs nätbaserat via en lärmiljö som tillhandahålls av Umeå universitet. I den nätbaserade lärmiljön hanteras undervisningsaktiviteter, kursrelaterat material och all kommunikation och diskussion mellan studenter och lärare. Plattformen/lärmiljön för kursen heter Canvas. Kursens examinerande delar som bla. tentamina, seminarier eller liknande uppgifter avhandlas veckovis och/eller i enstaka fall dagsvis. Kursen ges på svenska men stora delar av kursmaterialet är på engelska.
Kursen Företagsekonomi A1:1, 15 hp motsvarar tillsammans med kursen Företagsekonomi A1:2, 15 hp (ges vårterminer och söks för sig) grundkursen Företagsekonomi A eller A53, 30 hp. Företagsekonomi A eller A53 kan inte användas i samma examen som Företagsekonomi A1:1, 15 hp och/eller kursen Företagsekonomi A1:2.
Grundläggande behörighet och Engelska 6, Matematik 3b eller 3c eller Matematik C, Samhällskunskap 1b eller 1a1+1a2
Urval
Betyg-Högskoleprov-Högskolepoäng
Studieavgift
Gäller endast medborgare utanför EU, ESS och Schweiz.
Anmälningsavgift: 900 kr.
Studieavgift, första inbetalningen: 23 250 kr.
Total studieavgift: 23 250 kr.
Anmälnings- och studieavgifter
Anmälningskod
UMU-24000
Anmälan
Sista anmälningsdag var den
15 april 2024.
Du kan inte längre anmäla dig.