Consumer Behavior, Market Analysis and Strategic Decision Making D
30 hp
Avancerad nivå
Hösttermin 2024
Om kursen
Denna marknadsföringskurs är avsedd för studenter som vill utöka sin kunskap kring aspekter som påverkar konsumentbeteende, och kring teorier och metoder för avancerad analys av konsumentmarknader. De avslutande momenten inom denna kurs fokuserar på avancerad marknadsanalys, och utveckling av färdigheter inom beslutsfattande.
Nedanstående moment ingår i kursen:
Moment 1. Marknadsföringsstrategi, 7.5 hp
Moment 2. Konsument beteende, 7.5 hp
Moment 3. Konsument- och marknadsanalys, 7.5 hp
Moment 4. Strategisk marknadsföringsplanering, 7.5 hp
Consumer Behavior, Market Analysis and Strategic Decision Making D, 30 hp
Hösttermin 2024
Startar
2 september 2024
Slutar
19 januari 2025
Studieort
Umeå
Undervisningsspråk
Engelska
Studieform
Dagtid,
100%
Behörighetskrav
90 hp varav 75hp företagsekonomi varav kandidatnivå 15 hp eller motsvarande. Godkänt på minst 52,5 hp varav 7,5 hp på kandidatnivå. Det krävs att studenten har en bredd i ämnet och inte enbart hp inom en av inriktningarna (dvs. ledarskap, marknadsföring, redovisning, finansiering). Statistik 7,5 hp eller motsv.
Gymnasium Engelska B/6
Urval
Högskolepoäng avklarade per sista anmälningsdag (för utbildning på grundnivå 1-165 hp, för avancerad nivå 30-285 hp)
Sökande inom vissa program vid Umeå universitet har platsgaranti till denna kurs. Antalet platser för fristående kurs kan därför bli begränsat.
Studieavgift
Gäller endast medborgare utanför EU, ESS och Schweiz.
Anmälningsavgift: 900 kr.
Studieavgift, första inbetalningen: 46 500 kr.
Total studieavgift: 46 500 kr.
Anmälnings- och studieavgifter
Anmälningskod
UMU-24001
Anmälan
Sista anmälningsdag var den
15 april 2024.
Du kan inte längre anmäla dig.