Kursen är utformad för att utrusta studenter med grundläggande kunskaper om datadrivna tekniker och dess möjligheter att stödja ett välgrundat beslutsfattande. Studenter kommer att introduceras för olika praktiska projekt (case studies) som illustrerar hur dessa metoder/tekniker kan användas för att generera faktabaserade affärsstrategier. Kursen täcker ett brett spektrum av områden inklusive datainsamling, visualiseringar för tydlig kommunikation, explorativ analys för att hitta samband, inferens och grunderna för prediktiv modellering som går att tillämpa i olika affärssammanhang.
Kursen består av två moment:
Moment 1. Grunderna i Business Analytics (10 hp) Moment 2. Tillämpningar inom Business Analytics (5 hp)
Grundläggande behörighet och Engelska 6, Matematik 3b eller 3c eller Matematik C, Samhällskunskap 1b eller 1a1+1a2
Urval
Betyg-Högskoleprov-Högskolepoäng
Sökande inom vissa program vid Umeå universitet har platsgaranti till denna kurs. Antalet platser för fristående kurs kan därför bli begränsat.
Studieavgift
Gäller endast medborgare utanför EU, ESS och Schweiz.
Anmälningsavgift: 900 kr.
Studieavgift, första inbetalningen: 29 525 kr.
Total studieavgift: 29 525 kr.
Anmälnings- och studieavgifter
Anmälningskod
UMU-27800
Anmälan
Du kan inte anmäla dig ännu. Anmälan öppnar 17 mars 2025 klockan 09:00.
Sista anmälningsdag är den
15 april 2025.