Skolans uppdrag innebär att eleven ska få kunskaper om förutsättningar för en god miljö och en hållbar utveckling, men också om hur olika val i vardagen kan bidra till hållbar utveckling. Hur kan detta uppdrag göras relevant och meningsfullt i lärandemiljöer? Denna kurs tar avstamp i hållbarhets- och klimatfrågor från kulturella perspektiv med fokus på barn och unga. Genom att förstå hur hållbarhet föreställs, förhandlas och polariseras i olika sociala och kulturella sammanhang, ger kursen kulturvetenskapliga perspektiv och redskap att hitta sätt att hantera dessa komplexa och laddade frågor i lärandemiljöer. Kursen riktar sig till dig som studerar på lärarutbildningen eller arbetar inom lärandemiljöer, t.ex. i grundskola, förskola och fritidshem.
Undervisningen är helt nätbaserad. Seminarier och kursträffar via zoom schemaläggs i första hand på sena eftermiddagar.
Tillgång till dator krävs för fullgörande av de i kursen ingående uppgifterna.
Denna webbplats använder kakor (cookies) som lagras i din webbläsare. Vissa kakor är nödvändiga för att sidan ska fungera korrekt och andra är valbara. Du väljer vilka du vill tillåta.