Pedagogisk meritering II: Att utveckla en pedagogisk portfölj
Vid anställning, befordran och ansökan till det pedagogiska meriteringssystemet behöver lärare dokumentera sin pedagogiska skicklighet. En pedagogisk portfölj utgör vanligtvis underlaget för bedömning.
Under denna verkstad ges möjlighet att ge och få respons på den egna pedagogiska portföljen genom förslag på hur den kan utvecklas och bedömas.
Syfte
Syftet med verkstaden är att ge deltagaren möjlighet att utveckla och få återkoppling på den egna pedagogiska portföljen.
Målgrupp
Verkstaden riktar sig till lärare vid Umeå universitet som redan har påbörjat arbetet med sin pedagogiska portfölj.
Innehåll
Fokus är att arbeta med den egna portföljen. Du kommer att få tips och erfarenheter som underlättar när du ska arbeta vidare med din pedagogiska portfölj genom att du får feedback på din egen portfölj samt ger feedback till andra. Vi kommer även att titta på de riktlinjer för dokumentation och bedömning av pedagogiska meriter som finns vid Umeå universitet:
Att dokumentera för bedömning av pedagogisk skicklighet
Ur bedömarens perspektiv
Att förhålla sig till kriterier för pedagogisk meritering
Kollegial feedback och diskussion kring portföljer
Intyg
För intyg krävs deltagande under hela verkstaden.
Datum
Språk: Svenska/Engelska Datum: 15 januari 2025, kl 13-16 Plats: Zoom