Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera innehåll på umu.se
Anställda medarbetare
Lektor i matematikdidaktik. Forskar om relationen mellan undervisning och lärande i matematik från förskola till gymnasienivå.
Lektor i matematikdidaktik. Forskar om ämnesspråk i matematik; om digitala läromedel men även t ex om användande av olika språkliga resurser för att erbjuda mening. Undervisar på lärarprogrammen.
Forskar om 1) formativ bedömnings effekter på elevers motivation och 2) hur elevers problemlösningsprocess i matematik kan stödjas på ett bra sätt.
Undervisning inom lärarutbildning och forskning om Bedömning för Lärande, dess genomförande och effekter på elevers kunskaper och motivation.
Jag är programansvarig för basåret samt programrådsordföranden för Ämneslärarprogrammet och Kompletterande pedagogisk utbildning (KPU).
Jag är professor i naturvetenskapens didaktik och FD i växtfysiologi. Jag arbetar med forskning, praktikutveckling och undervisning.
Lärare och forskare inom utbildningsvetenskap samt verksam vid Curiosum. Forskning kopplad till formativ bedömning och hur elevers problemlösningsprocess i matematik kan stödjas på ett bra sätt.
Docent i matematikdidaktik med forskningsintresse kring språk, kommunikation och resonemang i matematikundervisning.
Universitetslektor på NMD med undervisning inom lärarutbildningen, även universitetets representant för Teknikåttan och medarbetare på Curiosum.
Doktorand i pedagogiskt arbete med inriktning mot matematikdidaktik
Jag är lektor och docent i diskret matematik och studierektor vid institutionen för matematik och matematisk statistik.
Jag är universitetslektor i matematik och biträdande prefekt med fokus på forskningsfrågor.
Jag arbetar med undervisning och forskning inom utbildningsvetenskap och mina huvudsakliga områden är formativ bedömning samt språk och matematik.
Professor i matematikdidaktik. Primärt forskningsområde: Språkets och kommunikationens roll för kunskap och lärande i matematik.
Jag har en projekt som heter Royal Road to Calculus, om hur skolmatematik har utveklats, med fokus på 1880-1920.
Arbetar för närvarande som studierektor på NMD. Jag undervisar även på grundlärar- och ämneslärarprogrammen. Min forskning är knuten till projektet "Learning by imitative and creative reasoning".
Jag är docent i pedagogik med en bred utbildningsgrund (vård- och stödsamordning, barn- och ungdomspsykiatri). Jag har lärarlegitimation i idrott och hälsa, psykologi, matematik.
Doktorand i matematikdidaktik vid Insitiutionen för Naturvetenskapens och Matematikens didaktik (NMD).
Docent i pedagogiskt arbete. Forskningsområde: Matematikdidaktik med fokus på matematiska resonemang och relationen mellan språk och matematik
Postdoktor i matematikdidaktik.