"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

IT-support och självhjälp

På denna sida hittar du som student vid Umeå universitet information om vart du ska vända dig när du behöver IT-support. Innan du vänder dig till oss, kolla gärna på webbplatsen Manual om det finns en manual för ditt problem/din fråga.

Från och med den 10 juni måste du ha MFA  

Umeå universitet höjer säkerheten för att minska risken att obehöriga kommer åt din information eller ditt konto.

Från och med den 10 juni måste du som student ha aktiverat multifaktorautentisering (MFA) för att kunna logga in i olika system, exempelvis Canvas och Studentwebben.  

Här finns en manual för att aktivera MFA.

Du som inte bytt ditt lösenord för Umu-id efter 7 maj måste göra detta innan du kan aktivera MFA. Behöver du hjälp eller har frågor om MFA, kontakta ITS Servicedesk.

Kontakta ITS Servicedesk

eller fyll i dina kontaktuppgifter

Vad vill du ha hjälp med?

Öppettider hos ITS Servicedesk i sommar

3/6-20/6

Drop-in-besök vardagar kl 9-15

Telefonsupport/webbformulär: kl 8:30 - 16:00

21/6-9/8:

Stängt för drop-in

Telefonsupport/webbformulär: kl 9.00-12.00 och kl 13.00-16.00

12/8 - 23/8

Drop-in-besök vardagar kl 9-15
Telefonsupport/webbformulär: kl 8:30 - 16:00

 

Senast uppdaterad: 2024-05-07