"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Kursutvärdering Vetenskapliga perspektiv på studie- och yrkesvägledning

Utvärderingen avser kursen Vetenskapliga perspektiv på studie- och yrkesvägledning och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2024.

Information om enkäten

Kurskod: 6ST013
Kursens lärare: Magnus Fjellström (kursansvarig), Per Kristmansson och Annica Brännlund
Kursperiod: 240215 - 240319
Utvärderingens sammanställningsdatum: 240416
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 51/20 (39% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Relativ bra svarsfrekvens på drygt 39%

Studenterna svar ligger mellan 2,1–4,0 av 5. Kursens organisation var den som utmärkte sig negativt medan studenternas eget engagemang låg i topp. Kursen som helhet har en bredd spridning med svar i relation till kursens FSR med 30% av studenterna som anger att kursen möter FSR i stor eller i mycket stor utsträckning och 45% instämmer delvis. Studenternas tidigare kunskaper har varit tillräckliga för de flesta men 15 % (3 personer) menar att deras kunskaper inte räckt till för att möta kursens innehåll. Nivån på uppgifter och övrigt innehåll kan således anses rimliga. Frågestunderna har varit frekvent återkommande i denna kurs och uppskattas av studenterna.

Konkreta förändringar på kursen som föreslås av studenterna:

Tydligare struktur och instruktioner gällande uppgifter.

Fler föreläsningar.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Angående tydlighet och upplägg så sker ett kontinuerligt arbete med att förbättra strukturen och information som i huvudsak förmedlas via Canvas. Uppgifternas struktur ska ses över för att skapa en jämnare arbetsbelastning över kursens gång.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

De föreläsningar som ges är i anslutning till kursens inslag och fler föreläsningar inom samma område kommer inte att genomföras. Däremot så är det viktigt att påminna studenterna om att gå på de föreläsningar som ges då en upplevelse är att närvaron på dessa är relativt låg.

Senast uppdaterad: 2024-09-11