Kursutvärdering Unga, sex och internet I lärmiljöer

Utvärderingen avser kursen Unga, sex och internet I lärmiljöer och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2024.

Information om enkäten

Kurskod: 2PE168
Kursens lärare: Siv Johansson, Åsa Björk och Maria Norqvist
Kursperiod: 240115 - 240602
Utvärderingens sammanställningsdatum: 240819
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 32/5 (16% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Generellt så var huvuddelen av svaren att det tämmer precis eller stämmer ganska bra gällande kursens upplägg, uppgifter, genomförande och förväntade studieresultat.

Några kommentarer från studenterna:

• Mycket bra, intressant och lärorik litteratur som vi fick tillgång till och läsa in oss på.

• Det bästa med kursen var de första individuella uppgifterna. Grundläggande begrepp och när man skulle kopplatill eget fall. Jag gillade mycket också när man skulle läsa en bok (däremot gillade jag inte grupparbetet lika mycket, då det kändes som att vi var på olika nivåer i kunskap och intresse).

• Friheten i uppgifterna

• Studien var väldigt spännande och lärorik! Den kändes däremot för omfattande för att vara en av flera examinationer på en kurs som är 7,5 poäng.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

• Se över ny kurslitteratur och streamade föreläsning inom området.

• Se över studie och rapport för att även inbegripa fördjupad litteraturstudie inom ämnesområdet.

• Ordna frivilliga diskussion- och samarbetsforumen och förtydliga i anslag kring forumens existens.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

• Modul 2 – Studie och rapport ansåg inte relevant och skulle tas bort.
Senast uppdaterad: 2024-09-11