Kursutvärdering Handledarutbildning för VFU-handledare, handledningssamtal

Utvärderingen avser kursen Handledarutbildning för VFU-handledare, handledningssamtal och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under vårterminen 2024.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE208
Kursens lärare: Agneta Malmedal, Judit Kajhager
Kursperiod: 240115 - 240602
Utvärderingens sammanställningsdatum: 240812
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 38/11 (29% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

Studenter anser att de har uppnått de förväntade studieresultaten i hög och mycket hög grad. Kursinnehåll och kurslitteratur anses bidragit till lärandet i hög och mycket hög grad. Undervisningsformerna anses bidragit i hög och mycket hög grad av 8 studenter medan 3 anser de bidragit i låg grad. Examinationsformen anses bidragit till lärande i mycket hög och hög grad av alla som svarat. Alla studenter som svarat anser att kursen i mycket hög och hög grad har relevans för rollen som VFU-handledare.

Kravnivån anses varit höga och studenterna anser att den egna arbetsinsatsen varit hög och mycket hög. Kursens organisation och information anses fungerat mycket bra och bra. I studenters kommentarer framgår att många är nöjda med kursen som helhet vad gäller innehåll, litteratur och uppgift. Det finns kommentar om att upplägget med heldistans/canvas där kursen går att genomföra när man själv vill är bra. Ett önskemål fanns att få tydligare information om examinationsuppgiften och den dokumentation som ska göras.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

Se över instruktioner i studiehandledningen.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Information saknas.

Senast uppdaterad: 2024-08-12