"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Kursutvärdering Genuspedagogik i lärmiljöer

Utvärderingen avser kursen Genuspedagogik i lärmiljöer och är besvarad av studenter som var registrerade på kursen under höstterminen 2023.

Information om enkäten

Kurskod: 6PE275
Kursens lärare: Siv Johansson, Maria Norqvist, Anna Norberg och Åsa Björk
Kursperiod: 230828 - 240114
Utvärderingens sammanställningsdatum: 240206
Form för utvärdering: Digital enkät
Antal registrerade/deltagare i kursvärderingen: 34/7 (21% svar)

Sammanfattning av studenternas uppfattning gällande förväntade studieresultat:

De få som lämna in utvärderingen är positiva till kursen. . Studerandes som svarade sa att de stämmer precis eller stämmer ganska bra gällande kursens upplägg, uppgifter, genomförande och förväntade studieresultat. .

Några kommenterar från studenter:

  • Det jag fick med mig tar jag med in i mitt ledarskap. Jag kommer läsa mer såna här kurser i framtiden. Det var väldigt bra med detta upplägg. Då det fungerar att arbeta samtidigt som jag hinner studera. Mer såna här kurser tack så jag kan utveckla mig som lärare. Även gärna sommarkurser i denna form, så vi nere i landet har möjlighet att studera mot Umeå utan att behöva pendla.

  • Jämfört med kurser mot andra universitet jag läst så anser jag att denna kurs varit väldigt uppstyrd och tydlig! Samtliga uppgifter har funnits att tillgå långt innan de ska skickas in och instruktionerna har varit väldigt tydliga!

  • Bra återkopplingar! Kommentarerna gjorde att man kände sig sedd/det kändes soma att läraren tagit till sig av det man skrivit. Dessutom väldigt snabb återkoppling!

  • Tydlighet och hög målnivå skapar kvalitet.

Lärarens/lärarnas förslag till förändringar:

  • Kurslitteratur och uppgiftsbeskrivningar ses över inför varje termin i dialog med lärare i kursen.

  • Ordna frivilliga diskussion- och samarbetsforumen och förtydliga i anslag kring forumens existens.

Kommentarer som inte kommer att leda till några förändringar:

Information saknas. 

Senast uppdaterad: 2024-02-14