Student
Välkommen till studentwebben

Logga in för att se ditt schema, dina kurser och innehåll från din utbildning.
För att kunna logga in behöver du ha aktiverat ditt UMU-id, och MFA.
Vanligaste frågorna just nu
Jag har bytt eller tappat bort min mobil. Hur löser jag MFA-inloggningen?
När du har din nya mobiltelefon kan du återställa din multifaktorautentisering (MFA) för att sedan logga in i universitetets tjänster.
Har du inget digitalt ID, så kontakta Servicedesk för hjälp.
Det tar lång tid eller går inte att logga in på studentwebben. Vad är fel?
Just nu är det vissa störningar med MFA (multifaktorautentisering). Det gör att det ibland tar lång tid att logga in på studentwebben. Vi arbetar på en lösning tillsammans med Microsoft.
Håll dig uppdaterad om driftstörningar - Driftinformation
Jag kan inte se mitt schema. Vad ska jag göra?
Har du loggat in på studentwebben? Om du är inloggad ska du kunna se ditt schema på studentwebbens startsida, antingen direkt på sidan eller via en länk till schemat i annat format som ligger ovanför schemat.
Hittar du ändå inte schemat, så prova något av följande:
Kontakta din institution och be att få schemat
Hur hittar jag inloggning till Canvas, Ladok och TimeEdit?
Om du använder dator: till höger på varje sida i studentwebben hittar du en rosafärgad meny som heter ”Genvägar”. Där finns direktlänkar till inloggning för Canvas, Ladok och TimeEdit.
Om du använder mobil: klicka på menyn i övre högra hörnet. Under rubriken ”Genvägar” finns direktlänkar till inloggning för Canvas, Ladok och TimeEdit.
Jag vill göra medgivanden för att få studentrabatter, hur gör jag det?
Du har möjlighet att få särskilda rabatter hos några företag om du medger att företagen får kontrollera att du studerar och är medlem i en kår.