Innehåll: Introduktion till ämnet. Vad är Revenue Management? Hur styr vi våra intäkter. Hur kommer kursen att se ut och vad är våra förväntningar?
https://umu.zoom.us/j/64920256450?pwd=dkl0b0VxTVpwWHhROFFONEFuL2Rrdz09
Innehåll: Läs kapitel 1-3.
Vad är syftet med att driva företag? Vilka områden behöver säkras och var tar Revenue Management sin plats? Vad är Revenue Management, vad är prissättning och hur arbetar vi med detta?
tisdag, 03 november 2020
09:00 till 12:0009.0012.00
Revenue Management, 7,5 hp
Föreläsning
Zoom
Innehåll: Läs kapitel 4.
Grundförutsättning kring en marknad. Prissättning och optimering.
https://umu.zoom.us/j/64920256450?pwd=dkl0b0VxTVpwWHhROFFONEFuL2Rrdz09
Innehåll: Läs kapitel 4.
Differentiering - vi behöver förstå våra kunder och deras beteenden för att optimera. Hur använder vi oss av det? Vad finns det för kundgrupper och vad kan vi använda gruppens beteende till?
Innehåll: Revenue Management inom F&B och Menu Engineering.
torsdag, 05 november 2020
Inget är schemalagt idag.
fredag, 06 november 2020
Inget är schemalagt idag.
lördag, 07 november 2020
Inget är schemalagt idag.
söndag, 08 november 2020
Inget är schemalagt idag.
mån
Vecka 45v.45måndag, 02 november 2020
2
10:00 till 12:0010.00
Revenue Management, 7,5 hp
Föreläsning
Zoom
Innehåll: Introduktion till ämnet. Vad är Revenue Management? Hur styr vi våra intäkter. Hur kommer kursen att se ut och vad är våra förväntningar?
https://umu.zoom.us/j/64920256450?pwd=dkl0b0VxTVpwWHhROFFONEFuL2Rrdz09
Innehåll: Läs kapitel 1-3.
Vad är syftet med att driva företag? Vilka områden behöver säkras och var tar Revenue Management sin plats? Vad är Revenue Management, vad är prissättning och hur arbetar vi med detta?
16.00
tis
tisdag, 03 november 2020
3
09:00 till 12:0009.00
Revenue Management, 7,5 hp
Föreläsning
Zoom
Innehåll: Läs kapitel 4.
Grundförutsättning kring en marknad. Prissättning och optimering.
https://umu.zoom.us/j/64920256450?pwd=dkl0b0VxTVpwWHhROFFONEFuL2Rrdz09
Innehåll: Läs kapitel 4.
Differentiering - vi behöver förstå våra kunder och deras beteenden för att optimera. Hur använder vi oss av det? Vad finns det för kundgrupper och vad kan vi använda gruppens beteende till?