"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Sara Stillesjö
Kontakt
E-post
sara.stillesjo@umu.se
Telefon
090-786 89 18
Verksam vid
Anknytning
Universitetslektor vid
Institutionen för psykologi
Plats
Hus Y, Beteendevetarhuset, Vindarnas torg, Mediagränd 14
Umeå universitet, Beteendevetarhuset, 901 87 Umeå
Publikationer
Publikationer
Forskning
Forskning
Omnämnanden
Omnämnanden
2024
Brain activations during execution and observation of visually guided sequential manual movements in autism and in typical development: a study protocol
PLOS ONE
, Public Library of Science (PLoS) 2024, Vol. 19, (6)
Domellöf, Erik; Hjärtström, Hanna; Johansson, Anna-Maria; et al.
2023
Fluid intelligence predicts model fit of both exemplar-based memory and cue-abstractionand suggests a role for inferior parietal cortex in multiple-cue judgment
SPUDM29, Vienna, Austria, August 20–24, 2023
Stillesjö, Sara; Karlsson Wirebring, Linnea
2022
An fMRI intervention study of creative mathematical reasoning: behavioral and brain effects across different levels of cognitive ability
Trends in Neuroscience and Education
, Elsevier 2022, Vol. 29
Karlsson Wirebring, Linnea; Wiklund-Hörnqvist, Carola; Stillesjö, Sara; et al.
2022
Retrieval Practice Is Effective Regardless of Self-Reported
Need for Cognition
- Behavioral and Brain Imaging Evidence
Frontiers in Psychology
, Frontiers Media S.A. 2022, Vol. 12
Wiklund-Hörnqvist, Carola; Stillesjö, Sara; Andersson, Micael; et al.
2021
Active math and grammar learning engages overlapping brain networks
Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America
, National Academy of Sciences 2021, Vol. 118, (46)
Stillesjö, Sara; Karlsson Wirebring, Linnea; Andersson, Micael; et al.
2021
Retrieval practice facilitates learning by strengthening processing in both the anterior and posterior hippocampus
Brain and Behavior
, John Wiley & Sons 2021, Vol. 11
Wiklund-Hörnqvist, Carola; Stillesjö, Sara; Andersson, Micael; et al.
2020
Neurocognitive processes underlying heuristic and normative probability judgments
Cognition
, ELSEVIER 2020, Vol. 196 : 1-7
Andersson, Linus; Eriksson, Johan; Stillesjö, Sara; et al.
2019
Similarity-based processes in human multiple-cue judgment: evidence from brain imaging and cognitive modelling
Umeå University medical dissertations
, 2044
Stillesjö, Sara
2019
Building Memory Representations for Exemplar-Based Judgment: A Role for Ventral Precuneus
Frontiers in Human Neuroscience
, Frontiers Media S.A. 2019, Vol. 13
Stillesjö, Sara; Nyberg, Lars; Karlsson Wirebring, Linnea
2018
A Similarity-Based Process for Human Judgment in the Parietal Cortex
Frontiers in Human Neuroscience
, Frontiers Media S.A. 2018, Vol. 12
Karlsson Wirebring, Linnea; Stillesjö, Sara; Eriksson, Johan; et al.
Brain activations during execution and observation of visually guided sequential manual movements in autism and in typical development: A study protocol
Domellöf, Erik; Hjärtström, Hanna; Johansson, Anna-Maria; et al.
Exemplar-effects in rule-based multiple-cue judgment under time pressure
Stillesjö, Sara; Nilsson, Håkan; Karlsson Wirebring, Linnea
Visa publikationer i DiVA
Forskargrupper
Projektansvariga
NFL
Projektansvariga
Umeå Judgment Lab
Gruppmedlem
CHAMP
Hjärna, arv och miljö i interaktion
Utveckling i alla livsfaser
Forskningsprojekt
1 juni 2023
Råda Villrådiga
1 januari 2022 till 31 december 2025
Lärande, hjärnan och kognition: individanpassade lärandemetoder för hållbart lärande
Publicerad: 21 dec, 2023
Kan man träna sig för att bli bra på att fatta beslut?
Publicerad: 30 jun, 2022
Hold Pusten: Studerer læring med fMRI
Publicerad: 02 dec, 2021
Högre hjärnaktivitet efter aktiva lärandemetoder
Publicerad: 13 jun, 2019
Minnen av tidigare händelser viktigt vid bedömningar
+ Visa mer
- Visa mindre