Forskningsingenjör som driver Designhögskolans interaktionslabb. Jag lär ut elektronik och programmering på en praktisk nivå för de studenter som vill använda det i sin design.
Vad jag gör på Designhögskolan Jag driver interaktionslabbet där studenter och anställda är välkomna att utforska och prototypa med teknik. Vissa får den möjligheten som en del av utbildningen, vissa kan skriva upp sig för introduktions-lektioner, men alla är välkomna att utnyttja resurser från apparater som surfplattor, actionkameror, ljudutrustning, belysning etc. hela vägen till grundläggande elektronik-komponenter som knappar, lysdioder, motorer och mikroprocessorer. Detta för att främja en bättre förståelse för begränsningarna och möjligheterna med teknik, och för att bättre förmedla de nyanser av design som en enkel bild eller video inte kan förmedla.
Undervisning Jag är involverad i lektioner med masterprogrammen i interaktionsdesign och avancerad produktdesign där jag både undervisar och handleder. Jag undervisar även de som skriver upp sig för introduktionslektionerna som både studenter och anställda kan ta del av.
Bakgrund Jag har en utbildning som datoringenjör, jag har jobbat som webkodare, projektledare och databasutvecklare, och jag har jobbat inom reklambyrå och utbildning. Med det har jag skapat en bred erfarenhetsprofil som passar strålande för min roll här på Designhögskolan.