Pedagogisk utvecklare vid Universitetspedagogik och lärandestöd (UPL).
Fil. dr. i pedagogiskt arbete med inriktning mot teknik.
Jag arbetar vid UPL (Universitetspedagogik och lärandestöd) som pedagogisk utvecklare. I arbetet ingår att verka för utveckling av undervisning som främjar lärande och jag medverkar både i UPLs högskolepedagogiska kurser och i olika utvecklingsprojekt (bl a om examination och AI i utbildning). I mitt uppdrag ingår även att hjälpa universitetspersonal i frågor som berör användningen av de tjänster för e-lärande som UPL förvaltar (Canvas, Umu Play, Zoom m fl).
Jag har mångårig erfarenhet av undervisning och utvecklingsarbete vid universitetet när det gäller lärarutbildning/lärarfortbildning och frågor som gäller digitalisering av undervisning för lärande i såväl skola som högre utbildning.
Min avhandling i pedagogiskt arbete med inriktning mot teknik handlar om skolväsendets digitalisering, och mer specifikt om förutsättningar och konsekvenser av införandet av programmering i grundskolans teknikämne. I ett vidare perspektiv handlar mitt avhandlingsarbete om utbildningsreformer och lärares reformarbete, oberoende av skolform. Jag är del av forskningsmiljön UmSER vid institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik (NMD).