"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Lina Varg
0000-0002-4668-3463
Kontakt
E-post
lina.varg@umu.se
Telefon
Verksam vid
Anknytning
Anknuten som forskare till
Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
Plats
Naturvetarhuset, huskropp A, plan 5, Johan Bures väg 16
Umeå universitet, 901 87 Umeå
Publikationer
Publikationer
Forskning
Forskning
Omnämnanden
Omnämnanden
2024
Fröken är lik sin fröken: om vad som påverkar lärares didaktiska vägval och formar NO-undervisningen på mellanstadiet
Umeå Studies in the Educational Science
, 69
Varg, Lina
2023
Skogsanvändning och skogsbevarande som undervisningstema för elevers intresse för naturvetenskap och engagemang i samhällsfrågor
Forum för forskningsbaserad NT-undervisning (FobasNT) - konferens 2023, Norrköping, Sverige, 18-19 oktober, 2023
Hellgren, Jenny; Varg, Lina; Forsgren, Helen; et al.
2023
From curriculum to enacted teaching of photosynthesis, the carbon cycle and sustainability in an upper primary school class
Shaping the future of biological education research: selected papers from the ERIDOB 2022 conference
, Springer 2023 : 219-231
Varg, Lina
2023
Promoting continuity in science education through transition to secondary school: Findings from a formative intervention
NOFA9: Education, knowledge and Bildung in a global world: Book of Abstracts
, Åbo Akademi University 2023 : 138-138
Varg, Lina; Näs, Helena; Ottander, Christina
2022
Intentions, plans and teaching practices in upper primary school
Eridob 2022: Abstracts
: 94-94
Varg, Lina
2022
Science teaching in upper primary school through the eyes of the practitioners
NorDiNa: Nordic Studies in Science Education
, Vol. 18, (1) : 128-142
Varg, Lina; Näs, Helena; Ottander, Christina
2021
The Cultural Practice of Science Teaching in Upper Primary School
The Nordic Research Symposium on Science Education (NFSUN), Virtual/Aarhus, June 1-2, 2021
Varg, Lina
2021
Building a science "story" – a case of chemistry teaching in upper primary school
ESERA 2021, European Science Education Research Association, Online via Braga, Portugal, August 30 September 3, 2021
Varg, Lina
Co-constructing novel science stories or reciting epic narratives?: a case of science teaching in upper primary school
Varg, Lina
Promoting continuity in science education: emphasized science teaching objectives in discussions between primary and secondary teachers
Varg, Lina
Visa publikationer i DiVA
Forskargrupper
Gruppmedlem
Umeå Science Education Research (UmSER)
Forskningsprojekt
22 november 2021 till 31 oktober 2024
MULTIPLIERS – ett H2020-projekt
1 augusti 2018
Övergångar. Hur främja kontinuitet och elevers progression i naturvetenskapliga ämnen vid övergången till högstadiet?
Publicerad: 08 maj, 2024
Är fröken lik sin fröken?
+ Visa mer
- Visa mindre