Som postdoktor forskar jag om studenters och universitetslärarens identitetsarbete, emotionell positionering och in-/exkludering ur ett feministiskt och kritiskt perspektiv.
På NMD är jag involverad i forskning om Emotions in Engineering Education (EMOTE, Johanna Länngren, Maria Berge och Johan Holmén) och undersöker ingenjörsstudenternas emotionella positionering och expansivt lärande. Jag utforskar desutom universitetsbiologiinstruktörers perspektiv på effektiv och inkluderande undervisning (i samarbete med Kimbelry Tanner vid SEPAL, San Francisco State University) och är involverad i Anita Hussénius VR projekt I jakt på materiens betydelse - genus, emotioner och utrustning i laborativa undervisningssituationer (tillsammans med bl. a. Annica Gullberg och Kate Scantlebury).
Jag tillhör även forskningsgruppen för naturvetenskapernas didaktik, UmSER (Umeå Science Education Research).
Nuvarande undervisning på UmU Examensarbete KPU (50%) VT 2024 Naturkunskapsdidaktik 1 för ämneslärare VT 2024 (6NK101) Tidigare undervisning på UU Organismernas evolution och mångfald (1BG100) Fysiology (1BG103) Biologi A - mönster och processer (1BG048) Kön i biologi och genusvetenskap (1BG429, inklusive kursutveckling) Genusvetenskap A (5GN004)