Som postdoktor forskar jag om studenters och universitetslärarens identitetsarbete, emotionell positionering och in-/exkludering ur ett feministiskt och kritiskt perspektiv.
På NMD är jag involverad i forskning om Emotions in Engineering Education (EMOTE, Johanna Länngren, Maria Berge och Johan Holmén) och undersöker ingenjörsstudenternas emotionella positionering och expansivt lärande. Jag utforskar desutom universitetsbiologiinstruktörers perspektiv på effektiv och inkluderande undervisning och är involverad i Anita Hussénius VR projekt I jakt på materiens betydelse - genus, emotioner och utrustning i laborativa undervisningssituationer (tillsammans med bl. a. Annica Gullberg och Kate Scantlebury).
Jag tillhör även forskningsgruppen för naturvetenskapernas didaktik, UmSER (Umeå Science Education Research).
Undervisning på UmU
Naturvetenskapensdidaktik 1 och 2 för ämneslärare VT 2025 (NMD, 6BI034, 6BI035, 6FY013, 6FY014, 6KE006, 6KE007, 6NK005, 6NK006)
Examensarbete KPU (50%) HT 2024 (NMD, 6KP004)
Education for sustainable development HT24 (Universitetspedagogik och lärandestöd, UPL)
Examensarbete KPU (50%) VT 2024 (NMD, 6KP004)
Naturvetenskapensdidaktik 1 och 2 för ämneslärare VT 2024 (NMD, 6BI034, 6BI035, 6FY013, 6FY014, 6KE006, 6KE007, 6NK005, 6NK006)
Tidigare undervisning på UU
Organismernas evolution och mångfald (IBG, 1BG100)
Fysiology (IBG, 1BG103)
Biologi A - mönster och processer (IBG, 1BG048)
Kön i biologi och genusvetenskap (ING, 1BG429, inklusive kursutveckling)
Genusvetenskap A (Centrum för genusvetenskap, 5GN004)