Jag är fil.dr. i pedagogiskt arbete. Mina forskningsområden är ämnesdidaktik, bildundervisning och policyforskning, vilket inkluderar förutsättningarna för bildundervisning och lärarprofessionalitet.
Jag är fil.dr. i pedagogiskt arbete och biträdande lektor vid institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen, Umeå universitet. Mina forskningsområden är ämnesdidaktik, bildundervisning och policyforskning, vilket inkluderar förutsättningarna för bildundervisning och lärarprofessionalitet. Efter min doktorsavhandling Värdegrundsarbete i bildundervisning: en studie om iscensättning av policy i grundskolans senare år, som jag disputerade med 2021 arbetar jag med ett projekt om lärares tolkning och översättning av grundskolans nya kursplan för bildämnet, samt ett projekt tillsammans med andra forskare om läromedel i bildundervisning.
Visuella arenor och motsägelsefulla platser: tio texter om transformativt lärande, identitet och kulturell förändring, Göteborg: Daidalos 2014 : 193-218