Jag är doktorand inom pedagogik med inriktning specialpedagogik. Mitt huvudfokus berör tillhörighet, utbildning och intellektuell funktionsnedsättning.
Jag är anställd som doktorand i pedagogik med inriktning specialpedagogik vid pedagogiska institutionen sedan augusti 2020. Jag är utbildad tidigare år lärare (1-6), lärare i förskola och förskoleklass, speciallärare inriktning språk-, skriv- och läsutveckling, specialpedagog och har även en magisterexamen i specialpedagogik.
I mitt avhandlingsarbete intresserar jag mig bland annat av känslan av tillhörighet (Sense of Belonging) hos elever diagnostiserade med intellektuell funktionsnedsättning, samt hur lärmiljön kan skapa förutsättningar för elevers sociala gemenskap och lärande.
Jag är aktiv inom pedagogiska institutionens forskargrupp inom specialpedagogik där vi bland annat forskar om barns, ungas och vuxnas möjligheter och utmaningar vad gäller delaktighet och lärande i olika kontexter. Det omfattar bland annat individens relation i förhållande till samhällets och skolväsendets normer, villkor och resurser.