Jag är universitetslektor i redovisning. Mitt forskningsfokus ligger på transdisciplinär kompetens. Jag är partner i Impact Network for Regenerative Futures.
Jag ingår i en forskargrupp som undersöker tvärvetenskaplig kompetens och beteende som är relaterat till fel och revisionsskandaler. Jag ingår också i ett aktionsforskningsteam som inspirerar till hållbarhetsutbildning. Tillsammans är mitt arbete integrerat i de kurser som jag undervisar i redovisning utifrån ett hållbarhetsperspektiv.
Jag har arbetat med olika teorier och metodologiska perspektiv, bland annat jämlikhet, etiskt beteende, lärande och affektiva teorier. Jag har erfarenhet av flera olika forskningsmetoder och är öppen för att använda alla metoder som kan bidra till att besvara forskningsfrågan. Just nu. Jag genomför ett aktionsforskningsprojekt som kombinerar flera olika metoder för praktisk forskning.
Jag är särskilt intresserad av hur vi kan samarbeta för att skapa tvärvetenskaplig kompetens. Jag har varit involverad i en projektforskningsgrupp för att utveckla ett digitalt verktyg som kan hjälpa till att stödja lärare, studenter och organisationer att utveckla färdigheter för hållbarhet. Verktyget hjälper till att kartlägga tankesätt för viktiga hållbarhetskompetenser som kan användas för att utforma övningar. Genom stöd från UFS har vi också arbetat med organisationer i regionen för att tillämpa detta stöd för livslångt lärande för hållbarhet i samhället. För mer information besök vår webbplats: advancingesd.com
Jag tillämpar en erfarenhetsbaserad och transformativ inlärningsmetod med ett studentcentrerat fokus för att hjälpa studenterna att koppla teori till praktik.