"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Logga in på studentwebben
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Logga in på studentwebben
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Start
Pedagogiska institutionen
Utbildning
Studentuppsatser ped inst
Du är här:
Uppsatser Specialpedagogprogrammet
Uppsatser inom Specialpedagogprogrammet
2024
Artificiell intelligens (AI) i undervisnigen: Lärares tankar om AI med fokus på specialpedagogiska insatser i undervisningen.
Rosencrantz, Hanna
2024
Att fångas av sång, böcker och dinosaurier: Ett agentiskt realistiskt perspektiv på barn i behov av särskilt stöd i förskolans handlingsplaner
Mafredas Oskarsson, Livia
2024
BETYDELSEN AV STÖDSTRUKTURER FÖR UTVECKLINGEN AV EXEKUTIVA FUNKTIONER: En intervjustudie om hur barns olika behov kan bemötas i förskolans undervisning
Hult, Mikaela; Högberg, Therese
2024
Broar till framgång: En kvantitativ enkätstudie om specialpedagogens roll vid stadieövergången från årskurs 6 till 7.
Westerlind, Anna; Björs, Malin
2024
”HAN VAR JU BÄST ATT TECKNA AV ALLA BARNEN”: Att främja styrkor hos barn med NPF
Suchy, Anna
2024
Hälsofrämjande, förebyggande eller Åtgärdande?: En kvalitativ studie om specialpedagoger och rektorers upplevelse av elevhälsoarbete i praktiken
Göransson, Carina; Lundquist, Veronica
2024
"Ju mer man kan, ju mer ser man": En kvalitativ studie om specialpedagogers arbete med förskolebarns sociala och emotionella utveckling vid trauma
Hartford, Caroline; Granath, Elin
2024
"Just problematisk, det är det som är det problematiska": Kvalitativ intervjustudie om problematisk skolfrånvaro ur elevhälsoteamets perspektiv
Kjällander, Rickard; Kallikoski, Teresia
2024
"Kramar och ramar": Förskollärares erfarenheter av lågaffektivt bemötande i förskolan
Palm, Helené; Nilsson, Natalie
2024
Lekens roll för utveckling och lärande på förskolan: En studie om förskollärares och specialpedagogers syn på stöd och vägledning i lek för barn i behov av särskilt stöd
Törnecrantz, Elin; Lundgren, Jeanette
2024
Lärarens uppfattningar om specialpedagogers arbete: En studie om lärarens perspektiv på specialpedagogens roll och behovet av specialpedagogisk handledning i grund- och gymnasieskolan
Mellåker, Noel
2024
När professioner möts: En kvalitativ studie om faktorer som främjar samarbetet mellan lärare och specialpedagoger inom “Läsa-skriva-räkna-garantin”
Gyllkvist, Lisa; Nordstrand, Malin
2024
NPS i skolan: Lärares och specialpedagogers upplevelser av samarbete samt tillgängliga lärmiljöers betydelse för elever med neuropsykiatriska svårigheter i skolan
Nygårdh, Evelina; Jonsson, Saga
2024
PERSPEKTIV OCH UTMANINGAR FÖR ELEVER MED HÖRSELNEDSÄTTNING OCH DÖVHET: Specialpedagogers erfarenheter från olika skolformer
Harnerud Appelkvist, Emelie
2024
SKOLFRÅNVARO: Norrländska skolors perspektiv och strategier i lokala styrdokument
Nyström, Daniel
2024
Skolsvårigheter, insatser och psykisk hälsa: En kvalitativ studie om specialpedagogens roll i elevhälsan
Sandström, Maria
2024
Specialpedagogens uppdrag i förskolan: En enkätstudie ur förskollärares perspektiv
Mattsson, Anna-Carin; Meijer, Rebecca
2024
Specialpedagogiska yrkesprofessionen i kulturskolan: Specialpedagogisk kompetens som verktyg för att främja en Kulturskola för alla
Alm, Elin
2024
Spindeln i nätet: En kvalitativ studie om den specialpedagogiska yrkesrollen i förskolan och i skolans tidiga år
Wirth, Anna-Karin
2024
Särskilda undervisningsgrupper i fokus: -möjligheter, svårigheter och dilemman
Dahl, Marja; Seedoff, Anneli
2024
"Vi behöver fler och andra perspektiv": En studie om förskollärares syn på samarbete med specialpedagog
Åkerlund, Nellie; Larsson, Nina
2024
Åtgärdsprogram: behov, insatser och könskillnader: En kvalitativ innehållsanalys kopplat till specialpedagogiska teorier.
Olsson Karlsson, Rebecca
2023
De osynliga eleverna: En studie av arbetet att identifiera elever i behov av stöd
Anna, Wiberg; Dahl, Linda
2023
“DET MÄRKS TIDIGT ATT DE INTE NÅR MÅLEN”: - En studie om specialpedagogers upplevelser av elevhälsans arbete med samverkan och lärares undervisning för elever med svag teoretisk begåvning i grundskolan
Bäckbro Bark, Magdalena; Johansson, Rosanna
2023
Elever med autismspektrumtillstånd: Specialpedagogiska metoder som stöd för elever med autismspektrumtillstånd i årskurs 4-6
Harström, Hanna; Kanwar, Sofia
2023
ELEVHÄLSANS BESKRIVNING AV HÄLSOFRÄMJANDE OCH FÖREBYGGANDE ARBETE: EN TEXTANALYS AV ELEVHÄLSOPLANER
Ahlén, Anders
2023
En vinning för alla: Lärares erfarenheter av att undervisa integrerade elever
Markström, Johanna
2023
”HAN ÄR NÅGOT EXTRA”: Förskollärares och specialpedagogers erfarenheter av att uppmärksamma och stödja barn med särskild begåvning i förskolan
Kallin, Elin
2023
Hur prioriteras elever?: En fallstudie av en antagningsgrupps urval till kommunal resursskola.
Bornefalk Björklund, Karin
2023
Inkluderingens många ansikten: Gymnasielärares uppfattningar och erfarenheter av inkludering
Leander, Mari
2023
Leverantören ska...: Specialpedagogiska ska-krav i upphandlad komvux: exemplet Stockholm
Francois, Max
2023
När den generella pedagogiken inte räcker till: Förskollärares och rektorers uppfattningar om specialpedagogiska insatser i förskolan
Torneus, Lena
2023
”NÄR JAG TÄNKER PÅ DET”: Lärares och specialpedagogers upplevelseav anpassningar för elever med NPS iämnet idrott och hälsa på gymnasiet
Wallström, William
2023
Pedagogers uppfattningar om specialpedagogisk handledning: En enkätstudie i en kommun
Wallin, Petra
2023
Rätten till kommunikation: En kvalitativ studie om förskollärares arbete med AKK i förskolan
Eriksson, Lina; Sondell, Maria
2023
Samarbetet mellan specialpedagog och pedagog inom förskolemiljön: För att stödja barn i behov av särskilt stöd
Johansson, Jenny
2023
Sambandens betydelse för att förstå och hantera problematisk skolfrånvaro: Specialpedagogen som brobyggare i organisationen
Selin, Katarina; Milkewitz, Jessica
2023
Samråd: -en del i arbetet med Skolverkets garanti för tidiga stödinsatser i förskoleklass
Gelfgren, Helena; Hörnkvist, Pia
2023
samverkan vid övergångar mellan förskolan och skolan: Specialpedagogens och rektorns roll vid övergångar för barn i behov av särskilt stöd
Hedström, Pernilla
2023
Skolutveckling och närvarofrämjande arbete: En kunskapsöversikt
Härnqvist, Lovisa
2023
Specialpedagogen som spindeln i nätet: En kvalitativ studie om övergångar från förskola till förskoleklass
Persson, Hanna; Torell Selin, Margareta
2023
Specialpedagogers roll i grundskolor: En intervjustudie om arbetsuppgifter och utmaningar
Vestman, Angelica
2023
Specialpedagogers roll i gymnasieskolans systematiska kvalitetsarbete: En analys av samverkan och utmaningar
Karlsson, Linda
2023
Specialpedagogers uppdrag i förskola och grundskola: Förskollärare, grundskollärare, rektorer och specialpedagogers perspektiv på specialpedagogers uppdrag
Wester, Charlotte; Karlsson, Maria
2023
Tidiga samordnade insatser i förskolan: En kvalitativ studie om arbetet med en samverkansmodell, ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Örtegren, Emelie; Zackrisson, Frida
2023
Tydliggörande pedagogik: En studie av lärares och specialpedagogers möjlighet till samverkan.
Wihlbeck, Cecilia
2023
Tydliggörande Pedagogik i förskolan: Förskollärares beskrivning av sitt arbete med tydliggörande pedagogik i förskolan
Arvidsson, Josefine; Claesson, Jenny
2023
Utan specialpedagog blir det inte så kul: Förskollärares erfarenheter och tankar om specialpedagogens arbete och betydelse
Genberg, Malin; Vesterholm, Maria
2022
Apropå problematisk skolfrånvaro: En kvalitativ studie om speciallärares och specialpedagogers erfarenheter och uppfattningar om problematisk frånvaro i grundskolans tidigare år
Burman, Mari; Sundström, Caroline
2022
ATT GE STÖD I FÖRSKOLAN: En studie om förskollärares uppfattningar om tydliggörande pedagogik i förskolans kontext
Gidlund, Frida; Grubbström, Anna
Senast uppdaterad:
2025-02-06