"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Start
Pedagogiska institutionen
Utbildning
Studentuppsatser ped inst
Du är här:
Uppsatser inom Speciallärarprogrammet
Uppsatser inom Speciallärarprogrammet
2023
ATT TILLGÄNGLIGGÖRA UTOMHUSPEDAGOGIK FÖR ELEVER MED INTELLEKTUELL FUNKTIONSNEDSÄTTNING: En kvalitativ intervjustudie med lärare i anpassad gymnasieskola
Cerna Corveleyn, Sylvia; Burström, Matilde
2023
Delaktighet i anpassad grundskola: - Speciallärares arbete med elevens delaktighet i den egna lärprocessen
Andersson, Jenny
2023
”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta”: En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Nyström, Daniel
2022
Att mötas på ett mjukt sätt: Speciallärare om lågaffektivt bemötande
Gullsten, Jaana
2022
"Jag har något jag vill säga": Lärares uppfattningar om kommunikationsmetoder, lärmiljö och delaktighet för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Knuutti, Linda; Stolt, Ann-Charlotte
2022
"Mycket handlar om lärmiljön": Speciallärares uppfattningar om arbetet med utmanande beteenden bland elever i grundsärskolan
Ståhle Rahmqvist, Mathilda
2022
Personlig lärmiljö: Uppfattningar elever i gymnasiesärskolan har om sin personliga lärmiljö
Andersson, Robert; Hägglund, Berith
2022
Samverkan: Ett sätt att främja den sociala lärmiljön i anpassad grundskola
Sundström, Linda
2022
Skönlitteratur som verktyg i undervisningen: För elever i den anpassade grundskolan
Nilsson, Johanna; Ericson Kloste, Viktoria
2022
”Vet ni, vi kan lämna den där saxen”: Ett lärarperspektiv på elevers övergångar mellan anpassad grundskola och anpassad gymnasieskola
Öman, Sanna; Westfal Bergqvist, Jill
2021
Att förstå flickor med autism och adhd i grundskolan: En studie ur ett lärarperspektiv
Tjärnlund, Ellen
2021
Daglig rörelse och fysisk aktivitet i särskolan: Speciallärares upplevelser och erfarenheter
Nordin, Ida
2021
Formativ bedömning. En kontinuerlig bedömningsprocess som stärker lärandet: En studie i lärares arbetssätt och tankar kring formativ bedömning i grundsärskolans inriktning ämnesområden
Johansson, Ulrica; Lövgren, Linda
2021
Gemensamt, värdefullt och viktigt: En kvalitativ studie om kollegiala lärandets betydelse vid bedömning i särskolan med inriktning ämnesområden
Andersson, Anna-Erika; Edberg, Linda
2021
Grundsärskola i förändring: Intervjustudie rörande regeringens förändringsarbete för att höja kvaliteten i grundsärskolan
Wallinder, Signe; Åhl, Katarina
2021
Jag har det bättre nu: Hur några elever från gymnasiesärskolans nationella program upplevt bytet av skolform
Themar, Eva Karin
2021
Kunskap och omsorg går hand i hand: En kvalitativ studie hur lärare kan skapa möjligheter för lärande i grundsärskolan.
Lundberg, Johanna; Lundgren, Marika
2021
Man förutsätter att det inte finns: En kvalitativ studie om lärares erfarenheter av läromedel i grundsärskolan.
Jakobsson, Susann
2021
Särskolan är ju en anpassning i sig: Speciallärares uppfattningar och erfarenheter av begreppen ledning och stimulans samt extra anpassning i grundsärskolan
Brovinger, Marina; Forss, Helene
2020
Att skapa förutsättningar för delaktighet i grundsärskolan
Cullfors, Anna; Kylander, Susanna
2020
Det nya normala - särskoleelever i klassen?: En intervjustudie med lärare.
Rydberg, Malin
2020
Identitetsskapande vid byte från grundskola till grundsärskola: hos elever med autism som inte tillhör särskolans målgrupp
Boström Eriksson, Linda
2020
Kommunikation som är betydelsefull för elevernas kunskapsutveckling i särskolan: En kvalitativ studie
Hägg, Irina; Lindström, Nina
2020
Utvecklingssamtal i grundsärskolan: En studie om elevers delaktighet sett ur pedagogens perspektiv
Berglund, Carina; Lindgren, Åsa
Senast uppdaterad:
2023-02-16