"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Start
Pedagogiska institutionen
Utbildning
Studentuppsatser ped inst
Du är här:
Uppsatser i huvudområde Pedagogik, grundnivå
Uppsatser i huvudområde Pedagogik
Grundnivå
2024
AI- assistenter - en självklarhet i svenska organisationer?: En kvalitativ studie om medarbetares upplevelser avseende möjligheter och utmaningar med användningen av stora språkmodeller i det dagliga arbetet.
Klaréus, Amanda; Enkvist, Alma
2024
Arbetsmiljö i förändring: En kvalitativ studie om chefers upplevelser av arbetsmiljön under distansarbete
Viklund, Niklas; Öhgren, Victoria
2024
Chefskapandet -: om individuella och organisatoriska drivkrafter
Taaveniku, Josefin; Tammgren, Johanna
2024
Distansarbetande kvinnor och mäns uppfattningar om vardagslivets bestyr: En kvalitativ studie ur ett genusperspektiv
Zetterlund Tidman, Anna
2024
Dubbla karriärer: Hur upplever tidigare elitidrottsstudenter att efter studierna arbeta och kombinera elitidrott
Gustafzzon, Emmy; Haapala, Samuel
2024
En ny era inom digitalt lärande?: En kvalitativ studie om hur spelifiering och AI kan kombineras för att öka motivation inom E-utbildningar
Nygren, Ludwig; Orinder, Jimmy
2024
Från Sovrum till Zoomrum: En kvalitativ studie om kvinnors balansering mellan privatliv och arbete på distans
Borg, Cornelia
2024
Hur nivåanpassar fotbollstränare barn-och ungdomsfotboll?: En studie om tränarskapets roll och ett barnrättsperspektiv i elit- och breddföreningar
Schölander, Jesper; Luiga, Henrik
2024
Ledarskap på distans: En litteraturstudie om chefers utmaningar med att leda på distans
Elbemo, Nelly
2024
Vi kan främja barns läslust - men har inte alltid tid och rum: En intervjustudie om föräldrars och lågstadielärares uppfattningar om och erfarenheter av barns läslust och läsning i åk F-3
Andersson, Therése
2023
DIGITALISERAT LEDARSKAP: En kvalitativ studie över hur ledarskap påverkats underCovid-19
Grigoriadou, Kiriaki; Manioura, Stella
2023
Ledarkultur, medledarskap och kompetensutveckling: En kvantitativ enkätstudie av medarbetares och chefers uppfattningar vid en statlig myndighet
Erixon, Maria
2022
Inhyrda konsulters upplevelse av sin psykosociala arbetsmiljö: En kvantitativ enkätundersökning inom bemanningsbranschen
Eliasson, Anton; Hedlund, Josef
2022
Intaresset för meänkieli hos ungdomar i högstadiet och gymnasiet: Uppfattningar, påverkansfaktorer och framtiden. En inbjudan till fortsatt forskning inom området
Skogsberg, Gudrun
2022
Samverkan mellan elevhälsan och fritidshemmet
Östling, Marie
2022
Skollokaler, trivsel, trygghet och lärande: Erfarenheter och uppfattningar bland grundskolelärare och rektorer
Fritzson, Bo
2021
AI för en lyckad läsundervisning:: Pedagogers erfarenheter av att använda AI för att nivåkategorisera läsning och individanpassa läsundervisningen
Shafiee, Lejla
2021
Att skapa studiero: Uppfattningar bland lärare och fritidspedagoger
Scucchia, Nancy
2021
Barns delaktighet och inflytande i förskolan: En kvalitativ studie om förskolepedagogers uppfattning om förutsättningar, möjligheter och hinder i sitt demokratiska uppdrag
Korell Printz, Linnéa
2021
Det dubbla uppdraget: Om arbetet under skoldagen för personal i fritidshemmet
Reneland, Amanda
2021
"Det är ju inte dumt att sitta där": En kvalitativ studie om användningen av skogsmaskinssimulatorer i gymnasieutbildning
Åhgren Westin, Milly
2021
Digitala möten och hur det vardagliga lärandet i vår svenska myndighet påverkas
Jacobsson, Katarina
2021
Entreprenörers lärande: Förutsättningar för entreprenörers informella lärande i inkubatorer
Garnier, Julie
2021
Hur kan vi hjälpa en hemmasittare?: En kvalitativ studie som belyser hur frånvaro kan vändas till närvaro ur ett föräldraperspektiv
Olsson, Ulrika
2021
Längst fram i klassrummet: En systematisk litteraturstudie av forskning om erfarenheter av ordinarie och särskild undervisning bland grundskollärare och elever md ADHD
Mohamed, Maha
2021
Läsinlärning:: Pedagogers arbete med läslust i grundskolans tidiga år
Labba, Julia
2021
Meningen med livet, på nätet: Ungas erfarenhet av existentiella samtal i digitala miljöer
Jäder Tietäväinen, Maria
2021
Studiero i svenska skolor: Hinder och framgångsfaktorer
Redzepagic, Alma
2021
Så påverkar upplevelsen av delaktighet och inflytande förskolepersonals arbetsrelaterade hälsa: En enkätstudie om några förskolepersonals egna upplevelser
Rached Rydberg, Hanna
2020
Att arbeta med våld i nära relation: Faktorer som främjar personalutveckling och handledning
Hansen, Sandra
2020
Det coachande ledarskapet och lärande inom organisationen
Lundqvist, Sophie
2020
Elevperspektiv på betydelsen av pedagogisk och social kompetens för ridutbildning och en ridskola för alla
Ekman, Katarina
2020
Föräldrars socioekonomiska faktorer och deras engagemang i barns lärande hemma: En systematisk litteraturstudie
Balasubramaniam, Ratheeskumar
2020
Gemensamma kompetenser: En kvalitativ studie om kompetensutveckling bland personalarbetare inom pappers- och massaindustrin
Strömberg, Sanna
2020
Hjärnkraft och datorkraft: En fråga om intelligens
Kunert, Kristina
2020
Hur åstadkommer man ett framgångsrikt jämställdhetsarbete i skolan?: Kunskap om skolans jämställdhetsuppdrag utifrån ett lärarperspektiv
Manor, Elin
2020
Högstadielärares upplevelser av studiehandledning på modersmål
Kihlström, Mikaela; Ebenfelt, Lina
2020
Introduktion av nyanställda: Individanpassning, lärande och utveckling på arbetsplatsen
Rosenberg, Catarina
2020
Kompetensutvecklingens betydelse för medarbetaren: En studie av medarbetarnas upplevelser av kompetensutveckling & lärande
Lundgren, Carolina
2020
Learning from the intangible: How can learning based on the three pedagogical principles of Integral Education be assessed?
Berggreen-Clausen, Maya
2020
Mentorskap på yrkesprogram: En kvalitativ studie av hur lärare upplever mentorskapet på yrkesprogram i gymnasieskolan
Ekberg, Katarina
2020
Småföräldrar och arbetsliv: En kvalitativ studie av vilka faktorer som påverkar småbarnsföräldrars sysselsättningsgrad i arbetslivet
Alenklint, Linn
2020
Storytelling - berättande som för historian till nya höjder: En kvalitativ studie av storytelling inom historieämnet i grundskolan
Löjdkvist, Malin
2019
Arbetet kring stödinsatser i svenska grundskolan: En kvalitativ studie av några lärares och rektorers erfarenheter och uppfattningar
Gustavsson Riveros, Leonor
2019
Att förstå föräldraengagemang i förskolan: En narrativ studie
Yngvesson, Tina
2019
"Det handlar inte bara om själva verktyget, utan hur vi använder det": Pedagogisk digital kompetens som en förutsättning för digitaliserad undervisning
Långström, Anna
2019
Fjärrundervisning - Skolans verktyg för likvärdig utbildning?: En aktivitetsteoretisk analys av fjärrlärares syn på fjärrundervisning och pedagogisk digital kompetens
Stenman, Saga
2019
Gamification - Den moderna tidens pedagogik: En studie av gamification som pedagogisk teori och praktik
Hultberg, Marcus
2019
Hur mycket får man digitalisera och när går kvalitén isär?: En kvalitativ studie om pedagogisk digital kompetens som resurs för e-lärande
Törnqvist, Sandra
2019
Högkänsliga barns anpassningsförmåga i förskolan: En studie om hur förskolepedagoger som är bekanta med begreppet högkänslighet ser på högkänsliga barns anpassningsförmåga samt hur de i sin tur bemöter de högkänsliga barnet
Goa, Johanna
Senast uppdaterad:
2023-02-16