"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Alla studenter måste byta lösenord efter 7 maj.
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Start
Pedagogiska institutionen
Utbildning
Studentuppsatser ped inst
Du är här:
Uppsatser BIT
Uppsatser BIT
2024
AI- assistenter - en självklarhet i svenska organisationer?: En kvalitativ studie om medarbetares upplevelser avseende möjligheter och utmaningar med användningen av stora språkmodeller i det dagliga arbetet.
Klaréus, Amanda; Enkvist, Alma
2024
En ny era inom digitalt lärande?: En kvalitativ studie om hur spelifiering och AI kan kombineras för att öka motivation inom E-utbildningar
Nygren, Ludwig; Orinder, Jimmy
2024
Från Sovrum till Zoomrum: En kvalitativ studie om kvinnors balansering mellan privatliv och arbete på distans
Borg, Cornelia
2023
Från systemuppdatering tillmedarbetarutveckling: En studie om arbetsplatslärande itillverkningsindustrin
Hernandez, Elvira
2021
"Det är ju inte dumt att sitta där": En kvalitativ studie om användningen av skogsmaskinssimulatorer i gymnasieutbildning
Åhgren Westin, Milly
2021
Rekryterarnas attityder till IKT-stödda arbetsintervjuer i en rekryteringsprocess: Möjligheter och utmaningar
Vallin, Amanda
2020
Att leda och arbeta i ett företag på distans med hjälp av IKT - möjligheter och utmaningar i det dagliga arbetet: En undersökning av ledares och medarbetares upplevelser
Nyholm, Nora; Viström, Elin
2020
GDPR i skolan: En kvalitativ studie om hur GDPR påverkar dagliga arbetet inom kommunal grundskola
Lundgren, Zandra; Lundmark, Julia
2020
Gemenskap och tillit inom virtuella team: En kvalitativ studie om organisatoriska förutsättningar
Björkquist, Jessica; Forsberg, Hanna
2020
Kompetensutveckling med hjälp av informations- och kommunikationsteknologi: En studie inom skogs
Åsberg, Sara
2020
Paradoxen av autonomi och kontroll: En studie om att arbeta och verka i en digitaliserad verksamhet, ur ett medarbetarperspektiv
Esberg, Alexandra; Södergren, Frida
2019
"Det handlar inte bara om själva verktyget, utan hur vi använder det": Pedagogisk digital kompetens som en förutsättning för digitaliserad undervisning
Långström, Anna
2019
Fjärrundervisning - Skolans verktyg för likvärdig utbildning?: En aktivitetsteoretisk analys av fjärrlärares syn på fjärrundervisning och pedagogisk digital kompetens
Stenman, Saga
2019
Gamification - Den moderna tidens pedagogik: En studie av gamification som pedagogisk teori och praktik
Hultberg, Marcus
2019
Hur mycket får man digitalisera och när går kvalitén isär?: En kvalitativ studie om pedagogisk digital kompetens som resurs för e-lärande
Törnqvist, Sandra
2019
Utmaningar och möjligheter avseende Human Resource Development på en svensk medelstor kommunikationsbyrå: Med specifikt fokus på kompetensutveckling
Lundström, Simon
2018
"Det är svårt att lära ut något man själv inte kan": En studie om hur förskollärarutbildningen förbereder studenter för arbetet med digitala verktyg
Cederlund, Sara
2016
Att flippa eller inte flippa, det är frågan: Grundskollärares uppfattningar om och erfarenheter av det flippade klassrummet
Ericsson, Kim; Lindholm, Lydia
2016
E-utbildning som stöd i förändringsarbete: En kvalitativ intervjustudie om införandet och användningen av e-utbildning i en svensk kommun
Högdahl, Elin; Johansson, Viktoria
2016
"Vi har inger val": En studie om implementeringen av lärplattformen Lärum i Umeå kommun ur ett rektorsperspektiv
Brunn, Karl; Hansson, Leo
2014
Hej, hur kan jag hjälpa dig?: En kvalitativ studie om lärande och kompetensutveckling inom ett callcenter
Staaf, Tobias
2014
Teknologi, Pedagogik och Ämne: En policystudie om hur nationella mål för IT i skolan transformeras till kommunala IT-strategier
Djärf, Joanna
Senast uppdaterad:
2023-02-16