"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Pedagogiska rapporter från Pedagogiska institutionen

ISSN: 1403-6169

103. Civilianisering av polisen: forskning om genus, status och professionsgränser inom den brottsutredande verksamheten i Sverige
Ulrika Haake, Ola Lindberg, Oscar Rantatalo, Cassandra Poikela och Alva Lindholm, 2024.

102. Senior spelglädje genom åren: en studie om gåfotboll och innebandy+ för äldre i svenska idrottsföreningar – nu och i framtiden
Inger Eliasson, 2024.

101. Rehabiliteringskoordinatorer som uppfostrare - varför och för vem?: ett nedslag i statens styrning för att minska sjukskrivningstalen
Carina Holmgren, 2022.

100. Praktiknära pedagogisk forskning i det lärande nordiska nätverket Gemensamma Vägar: En antologi
Gerd Pettersson, Oddbjörn Knutsen, Eva Silfver och Kristina Ström, 2021.

99. Normer som hindrar kvinnor att bli tränare i idrott: En sociokulturell analys av innebandykulturen
Inger Eliasson, 2020.

98. Konsekvenser av prestationsbaserad ekonomistyrning i högre utbildning: Lärarhögskolan vid Umeå universitet som exempel
Christina Segerholm, Agneta Hult, Tord Göran Olovsson, Gunnar Lindström och Mårten Almerud, 2020.

97. Skrivsvårigheter, demokrati och lärarutbildning: Utmaningar, förutsättningar och möjligheter
Monika Diehl, Monica Näslund och Helen Hed, 2019.

96.
Blir det någon förändring på planen?: utvärdering av implementeringen av Svenska Fotbollförbundets spelarutbildningsplan
Tor Söderström, Magnus Ferry och Staffan Karp, 2016.

95.
Aktivitetskort på nätet: barn och ungdomars deltagande i föreningsledda idrottsaktiviteter
Magnus Ferry, Josef Fahlén och Joakim Lindgren, 2016.

94.
Aktivitetskort på nätet: en studie av förändrade rutiner för verksamhetsrapportering och dess konsekvenser för föreningslivet
Josef Fahlén, Joakim Lindgren, Magnus Ferry och Ola Lindberg. 2016.

93.
Aktivitetskort på nätet: En studie av förändrade rutiner för verksamhetsrapportering och dess konsekvenser för kommunal styrning av föreningsverksamhet
Joakim Lindgren, Josef Fahlén och Magnus Ferry, 2016.

92.
Innebandyledarna och Idrotten vill: ledares uppfattningar om god barnidrott och om verksamheten i den egna föreningen
Staffan Karp, 2015.

91.
Att sluta med idrott: En analys av avslutsprocessen och varför flickor slutar spela innebandy
Inger Eliasson och Annika Johansson, 2017.

90.
Ger utbildning på förbundsnivå resultat på föreningsnivå?: en studie av Svenska Innebandyförbundets satsning på föreningsutveckling
Annika Johansson och Staffan Karp, 2012. 

89.
Attraktiv arbetsplats: En utvärdering av en kompetensutvecklingsinsats i fem distriktsidrottsförbund
Ingrid Stålnacke, 2012. 

88.
Etiska dilemman inom Polisens inre arbete
Katarina Norberg, 2011.

87.
Att göra kön i ledarskap: En studie av ledarskap i vardag och kris inom polisen
Ulrika Haake, 2011. 

86.
Ledning, ledarskap och teknikanvändande inom polisiär insatsledning: Ett diskussionsmaterial
Oscar Rantatalo, 2011.

85.
Mäns våld mot kvinnor i nära relationer: Polisens hantering av en brottslig handling
Katarina Weinehall, 2011. 

84.
Simulering som datainsamlingsteknik vid pedagogisk forskning
Mattias Johnsson, 2011.

83.
Selections to top-level sport teams
Annika Johansson, 2010.

82. Ledarskap, kommunikation och organisation inom Polisen. Analyser gjorda inom ramen för Polisens Ledarprogram: Det indirekta ledarskapet – att leda andra chefer
Ulrika Haake (red.), 2010.

81. Skriftliga omdömen - klara besked?
Håkan Andersson, 2010.

80. Anpassning & Motstånd: Internationell forskning om glokalisering på utbildningens område
Mattias Johnsson, 2009.

79. Kan man utbilda brandmän på distans? En utvärdering av termin 1 i utbildningen Skydd mot olyckor inom Räddningsverket, Sandöskolan, V08. Utvärderingen omfattar SMOSÖ-10 och SMO-D-10
Robert Holmgren, 2008.

78. Svenska Innebandyförbundet och Idrottslyftet: En utvärdering av Knatteligans första år
Cecilia Stenling och Staffan Karp, 2008.

77. Elev- och lärarerfarenheter av fjärrundervisningen i Pajala
Lars-Olof Häll, Camilla Hällgren & Tor Söderström, 2007.

76. Kön, klass och goda lärare: En diskursanalys av texter om yrkeslärare, läroverkslärare och gymnasielärare 1945-2000
Ulla Johansson, 2007.

75. Tid som frihet ı Tid som tvång: En fallstudieutvärdering av försöksverksamheten med skola utan timplan
Ulla Johansson, Astrid Ahl, Håkan Andersson, Jörgen From, Carina Holmgren, 2005.

74. Dygnsrytm och skolarbete
Gerhard Nordlund, Hans Norberg, Maria Lennernäs, Mats Gillberg & Helena Pernler, 2004.

73. Man söker med ljus och lykta: Lärares bedömnings- och betygssättningsproblematik i en timplanelös grundskola
Håkan Andersson, 2003.

72. En introduktion till Pedagogik i arbetslivet. Begrepp-Historik-Nutid
Peter Pommer Nilsson, 2003

71. Pedagogik i arbetslivet: Tysta, tystnande och tystade kunskaper
Bengt Grensjö, 2003.

70. Utvärdering av KK-stiftelsens satsning på de mindre skolutvecklingsprojekten
Inger M. Andersson och Bengt Grensjö, 2002.

69. KK-projekt, datorutnyttjande och arbete med Internet: Observationer och samtal under fem skolbesök
Bengt Grensjö, 2002.

68. Till frågan om spridning: Reflektioner kring KK-stiftelsens skolsatsningar
Inger M. Andersson, 2002.

67. Erfarenheter sprids - kunskaper används?: enkät bland KK-stödda mindre skolutvecklingsprojekt
Bengt Grensjö, 2002.

66. Moralens logik: En hermeneutisk analys av kulturreproduktion i det kinesiska utbildningssystemet
Jörgen From och Carina Holmgren, 2001.

65. Nationell kvalitetsgranskning av betyg: En beskrivning och analys
Håkan Andersson, 2001.

64. Examinationen i distanskurser
Håkan Andersson, 2000.

63. Vi har inte bråkat sönder allt: En uppföljning av ett jämställdhetsprojekt
Robert Holmgren och Göran Widding, 2000.

62. Skolmåltider - om mål och riktlinjer, ekonomi och utvärdering
Tommy Jacobson och Gerhard Nordlund, 2000.

61. IT och skolutveckling?: Enkätstudie bland KK-stödda mindre skolutvecklingsprojekt
Bengt Grensjö, 1999.

60. Kvinnliga och manliga lärkulturer i arbetslivet: Papers presenterade vid PiA:s minisymposium i Västerbacken, Holmsund, 29 oktober 1998
Bengt Grensjö, Sigurd Johansson, Leif Lindberg, Lisbeth Lundahl, Peter Nilsson och Joel Wikström,
1999.

59. Gymnasieelevers möten med våld - i hemmet, i skolan och på fritiden: En enkätstudie vid 14 gymnasieskolor i Sverige
Katarina Weinehall, 1999.

58. Gymnasieelevernas matvanor. Del 2: Gymnasieelevernas matvanor : gymnasieelevernas matvanor relaterat till hur de mår och känner sig, deras fysiska aktiviteter, deras skolprestationer och sociala bakgrund
Tommy Jacobson och Gerhard Nordlund, 1999.

57. Gymnasieelevernas matvanor. Del 1: Gymnasieelevernas matvanor : om gymnasieelevers matvanor och attityder till måltider och måltidssituationer i skolan och hemma samt konsekvenser av skolmåltidsavgifter
Gerhard Nordlund och Tommy Jacobson, 1999.

56. Fem år med distanskurs i pedagogik och IT
Ethel Dahlgren (red.), 1998.

55. Jämställdhetspedagogik: En sammanställning av aktionsforskningsprojekt
Ulla Forsberg, 1998.

54. Skolmåltider i förändring: Rapport från en försöksverksamhet läsåret 1989-1990
Gerhard Nordlund, 1997.

53. Högstadieenkäten: Högstadieelevernas måltidsvanor relaterat till hur de mår och känner sig i skolan, deras skolprestationer och sociala bakgrund
Gerhard Nordlund och Tommy Jacobson, 1997.

52. Mjölk eller vatten som måltidsdryck vid lunch på förskolan
Gerhard Nordlund, Tommy Jacobson, Stephan Rössner och Anna Hägg, 1997.

51. Idrottspedagoger i arbetslivet: En studie om arbete och sysselsättning
Björn Allergren, 1996.

50. Möjligheter för reflekterat lärande: Ett projekt i samarbete mellan forskare och lärare
Karin Rönnerman, 1996.

49. Lärarfortbildning och kompetensutveckling i ett historiskt perspektiv: En policyanalys
Inger M. Andersson, 1996.

48. Practicum: A Virtual World for Distance Education
Mikael Söderström, Mats Klingvall och Tor Söderström, 1996.


Tidigare rapporter i serien Pedagogiska rapporter återfinns här:
Pedagogiska rapporter (1984)
ISSN: 0281-6776

Senast uppdaterad: 2024-11-19