18. Två, tre, fyra eller fem? Effekter av förändringar av antalet uppgifter och antalet svarsförslag i ett av högskoleprovets delprov Gunilla Ögren, 2004.
17. Föräldrainflytande i grundskolan. En undersökning av nio lokala styrelser med föräldramajoritet i grundskolan Margaretha Kristoffersson, 2002.
16. Lärarutbildning - mer än ämnen Stig Eklund, 2002.
14. Videokonferens i distansutbildning. En studie av interaktion Ruth Unander, 1999.
13. Omsorg, vård och undervisning. En studie av den ideologiska grundsynen i arbetsstuga och fritidshem med exempel från Luleå och Stockholm Margaretha Berglund, 1997.
12. Chinese Daycare in Cultural Change Limin Gu, 1996.
10. Om vikten av arbete och mening med livet. Yrkesinriktad rehabilitering av synskadade Elsebeth Stoltz Bergqvist, 1995.
9. Testprestation vid början och slutet av högskoleutbildning. En tvärsnittsstudie med studerande vid två utbildningslinjer Björn Allergren, 1995.
8. Värdera eller värderas. Empirisk studie i självuppfattning bland tornedalingar Ester Cullblom, 1994.
7. Undervisning i yrkesförberedande utbildning Bert Sällström, 1991.
6. De värnpliktigas mentala prestationsförmåga vid inskrivnings prövningar i Sverige l969 1979: Studier av resultat i de psykologiska inskrivningsproven och av relationer mellan prestationsförmåga och bakgrundsvariabler Arne Ross, 1990.
5. Två rapporter om speciallärarutbildning: Specialläraren under utbildning och i arbete. Speciallärarutbildning igår, idag och imorgon. Inför en ny speciallärarutbildning: Några reflektioner kring det som varit och tankar om framtiden Torsten Edqvist, 1990.
4. Proven i skolan, sedda genom lärarnas ögon Hans Mattsson, 1990.
3. Folkskolans framväxt och lärarnas insatser i södra Västerbotten 1842-1942 Ola Raninge, 1988.
2. Den lärda skolan på Gotland. En fallstudie av ett landsorts-läroverks omvandling Helena Hoas, 1987.
1. Skolbetygens betydelse i skolan och vid övergången till arbetslivet Håkan Andersson, 1987.