"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Så jobbar vi

Under några enstaka möten på max en timme går vi igenom all administration som ska göras i projektet. Vi finns också alltid anträffbara för att svara på frågor på mail. Det vi inte kan svara på tar vi reda på och i vissa fall hänvisar vi vidare till det centrala stödet vid universitetet.

Ansökan och etikprövning

Vi finns behjälpliga vid ansökan och etikprövning, skicka bara ett mail.

För hjälp med förberedelser brukar vi boka in ett möte på cirka en timme. Efter mötet skickar vi detaljerade anteckningar med det som ska göras i ditt projekt och sedan lägger vi upp grunden till Informationsklassningen, Risk- och sårbarhetsanalysen samt gör en grund till datahanteringsplan i dmp online. 

Därefter ses vi en andra gång, på max en timme, och då går vi igenom de dokument som skapats. Även efter det här mötet får du detaljerade anteckningar efter mötet

Datainsamling och analys

Fokus ligger här på säkra rutiner vid insamling, lagring och analys, utifrån Informationsklassning och Risk- och sårbarhetsanalys. Vi går också igenom informationen till forskningspersoner och ser över de verktyg som används. 

Projektavslut och städning

När projektet ska avslutas har vi den sista träffen, då vi ser över data i pappers- och digitalt material, går igenom arkivering och diarieföring samt går igenom det som ska städas. Utförliga anteckningar och arkivansvarig administratör finns sedan som stöd i processen. 

Senast uppdaterad: 2024-09-04