"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Om artikeln

Facilitating learning and interaction in K-12 remote teaching contexts

Education and Information Technologies

Vad handlar artikeln om?

Artikeln handlar om handledarens roll och ansvar i olika fjärrundervisningssammanhang.

Varför är det viktigt att studera detta ämne?

Studien är viktigt eftersom det saknas studier som har handledaren som huvudfokus i svensk kontext, och kunskap om handledarrollen efterfrågas av praktiken.

Ingår det i en större undersökning?

Ja, artikeln ingår i min avhandling som berör pedagogiska perspektiv på fjärrundervisning.

Vad innebär resultaten?

Resultaten innebär att handledaren kan behöva vara en trefaldig resurs, praktik, social och pedagogisk, beroende på olika ramfaktorer.

Är det något i resultaten som förvånar er?

Det var förvånande att handledaren hade en så pass stor betydelse för den pedagogiska praktiken i fjärrundervisning.

Var det en spännande studie att göra och varför?

Ja, det var en spännande studie eftersom genomförandet gav många olika insikter kring fjärrundervisning som pedagogisk praktik.

Referens

Skog, S., Pettersson, F., & From, J. (2024). Facilitating learning and interaction in K-12 remote teaching contexts. Education and Information Technologies. Epub ahead of print. https://doi.org/10.1007/s10639-024-12579-1

Senast uppdaterad: 2024-02-29