Publicerad: 2024-09-20

Vill du vara studentmarskalk vid Årshögtiden 19 oktober?

NYHET Årshögtiden är en festlig högtid som firar hedersdoktorer, nya professorer och pristagare och som studentmarskalk representera du alla studenter vid både föreläsningar, ceremoni och bankett.

Vid Årshögtiden 19 oktober hålls en högtidlig ceremonin i Aula Nordica med promotion av hedersdoktorer och installation av nya professorer. Direkt efter ceremonin hålls banketten i Universum. På förmiddagen hålls högtidsföreläsningar och vetenskapliga priser delas ut.

Till högtiden behövs ett antal studentmarskalkar som hjälper till vid högtidsföreläsningarna och ceremonin genom att välkomna gäster, dela ut program, stå med fanor vid entrén till Aula Nordica och vara fanbärare på scenen under ceremonin.

Som tack för hjälpen bjuds alla studentmarskalkar på banketten efter ceremonin.

Här kan du läsa mer och anmäla ditt intresse