Publicerad: 2012-11-14

Världen möts i Lindellhallen

NYHET Den 15 november klockan 10–13 anordnar Umeå universitet Student Interaction Day i Lindellhallen på Campus Umeå. Internationella studenter från tolv olika länder kommer då att presentera sitt land och sin kultur.

Studenter från Kina, Colombia, Tjeckien, Etiopien, Finland, Frankrike, Italien, Japan, Korea, Peru, Spanien och USA kommer att medverka i evenemanget.

Tidigare år har det visats bildspel, filmer och bjudits på landsspecifik mat och bakelser – vad årets studenter kommer att hitta på återstår att se.

– Med den här dagen vill vi visa hur internationellt Umeå universitet verkligen är. Samtidigt får studenter från olika delar av världen möjlighet att representera sitt hemland på olika sätt, säger Elisabeth Nyström, internationell studentkoordinator vid International Office, Umeå universitet.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Elisabeth NyströmInternationell studentkoordinator, International OfficeUmeå universitetTelefon: 090-78 66 527
E-post: io@adm.umu.se

Redaktör: Camilla Bergvall