Publicerad: 2024-08-30

Universitetsmästerskap i golf

NYHET En nyhet på programmet för Hälsa på campus 18 september är universitetsmästerskap i långgolf. Till skillnad från övriga Hälsa på campus aktiviteter tillkommer en greenfeeavgift om 350 kronor per deltagare som studenter och medarbetare betalar själva. Mästerskapet spelas på Norrmjöle GK.

Hälsa på campus bjuder in studenter och medarbetare vid Umeå universitet till universitetsmästerskap i golf. Arrangör för mästerskapet är Maria Hanell, Christer Rönnqvist, Börje Ljungberg och Hans Örtengren, samtliga medarbetare vid Umeå universitet, i samverkan med Norrmjöle GK. Studenter och medarbetare ansvarar för egen transport till och från Norrmjöle GK.

Spelformen är slaggolf

Universitetsmästerskapet spelas i två klasser, damklass och herrklass. Räkningen i slaggolf sker i antalet slag, där antalet slag per hål är maximerat. Alla tävlande får, oberoende av spelhandicap, spela maximalt fem slag över par på varje hål oavsett hålets index. Har tävlaren inte hålat ut efter antal slag kan bollen plockas upp och score noteras till par + 5 slag.

Damklass spelas från tee 48, herrklass från tee 56. Damer över 70 år kan välja mellan tee 48 och 36, herrar över 70 år kan välja mellan tee 56, 54, 51 och 48. Ange ditt val i din anmälan.

Den dam- och herrspelare som spelat med lägst bruttoscore koras till mästarinna respektive mästare. Vid lika bruttoscore avgörs mästerskapet med särspel (Sudden Death). Notera att det är ”två tävlingar i en”. I mästerskapet vinner bästa bruttoresultat, i den andra tävlingen räknas bästa nettoresultat.

Program Universitetsgolfen 2024

Kl. 08:30 Scorekort kan hämtas ut från kl. 08:30
Kaffe/te och smörgås finns innan start.
Information vid övningsgreenen, därefter utgång till starthål.

Kl. 10:00 Shotgun-start

Ca kl. 15:00 Prisutdelning

Har du möjlighet att genom kontakter ordna sponsorpriser för att utöka prisbordet är det uppskattat.

Anmälan öppnar 4 september

Anmälan för universitetsgolfen är öppen från och med 4 september fram till 12 september.  Ange följande uppgifter i din anmälan:

• Namn
  • Golf-ID
  • Önskad tee
  • Aktuellt handicap

Antalet spelare är begränsat till 72.

Greenfee avgift - 350 kronor

Tillskillnad från övriga aktiviteter på Hälsa på campus kostar Universitetsgolfen 350 kr i greenfeeavgift. Greenfeeavgiften betalas in i förväg, senast 12 september kl. 20:00 med swish till Börje Ljungberg, 070-322 76 90. Ange golfavgift samt ditt namn.

Välkommen att kontakta oss vid frågor

Christer Rönnqvist
Administrativ samordnare